عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم دولت گزارش سازمان بازرسی را جدی بگیرد و برنامه اصولی را در راستای کاهش سهم مردم در هزینه های درمان در دستور کار خود قرار دهد.

دکتر حسینعلی شهریاری، در گفتگو با مهر، تصریح کرد: سلامت مردم هیچ گاه از سوی دولتمردان در اولویت نبوده است و این امر باعث شده تا هر سال بر مشکلات بخش سلامت افزوده شود.

وی افزود: هیچ گاه در ارتباط با سلامت مردم واقعیت ها دیده نشده است و نابسمانی های بخش بهداشت و درمان مرتب در حال افزایش است و این در حالی است که راهکار منطقی از سوی دولت در این ارتباط در پیش گرفته نمی شود .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، به وضعت نابسمان بیمارستانهای دولتی اشاره کرد و گفت : بیمارستانهای دولتی با 600 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه بوده و به نوعی به ورشکستگی نزدیک می شوند.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای دولتی به دلیل عدم حمایت از سوی دولت ، توان ارائه خدمات مطلوب را به مردم ندارند افزود : بودجه بیمارستانهای دولتی در هر سال افزایش چندانی ندارد و این وضعیت باعث شده تا اغلب آنان امکان ارائه خدمات مطلوب را به مردم نداشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به گزارش سازمان بازرسی کل کشور از مشکلات بخش سلامت اشاره کرد و افزود : تمامی موارد تاکید شده در این گزارش که در ارتباط با افزایش سهم مردم در هزینه سلامت است بارها و بارها از سوی نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفته، اما تغییری در این وضعیت حاصل نشده است.

شهریاری خاطر نشان کرد : انتظار داریم دولت گزارش سازمان بازرسی را جدی بگیرد و  برنامه اصولی را در راستای کاهش سهم مردم در هزینه های درمان در دستور کار خود قرار دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha