سلامت نیوز : وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی از پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا هفته آینده و کاهش ۳۰ درصدی حوادث کار در کشور خبر داد.

اسدالله عباسی در گفت‌و‌گو با فارس از کاهش 30 درصدی حوادث کار خبر داد و گفت: در بخش روابط تعامل با شرکای اجتماعی و اصل سه‌ جانبه‌گرایی، تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نیز کاهش 30 درصدی حوادث ناشی از کار و کاهش 50 درصدی زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی از دستاوردهای این وزارتخانه به شمار می‌رود.

*کل خانوارهای عشایر تحت پوشش بیمه

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ابتکارات دولت در 8 سال گذشته بوده که 1.2 میلیون خانوار عشایری تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و 15.6 هزار خانوار از بازماندگان فوت‌شدگان عشایر در حال حاضر مستمری‌بگیر هستند و تا 7 سال آینده 200 هزار نفر دیگر از خانوارهای عشایری با 15 سال سابقه بازنشسته می‌شوند.

عباسی گفت:‌سازمان بازنشستگی کشوری هزار میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان تا قبل از 79 داشت که همه این مطالبات به بازنشستگان پرداخت شد، همچنین در اجرای بیمه طلایی درمان یک میلیون و 150 هزار بازنشسته تحت پوشش قرار گرفت که با افراد تحت تکفل آنها دو و نیم میلیون نفر هستند.

*رشد 33درصدی بیمه شده تامین اجتماعی

عباسی افزود: 37 میلیون نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نسبت به اول دولت آقای احمدی‌نژاد 33 درصد رشد داشته است و برای اولین بار مابه‌التفاوت افزایش حقوق تأمین اجتماعی که هر سال در مرداد اعمال می‌شد، امسال 2 ماه زودتر اعمال شده است.

*پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از بیمه تا هفته آینده

وی در مورد پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان گفت:‌ تا هفته آینده همه این مطالبات پرداخت می‌شود و تا یک ماه آینده سیستم بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها و پزشکان به‌روز رسانی می‌شود.

*15 هزار مسکن به معلولان داده شد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:‌در بهزیستی 3 میلیون مددجو تحت پوشش هستند و طرح مسکن معلولان که 2 میلیون نفر تا قبل از سال 85 بوده‌‌‌اند و تاکنون 15 هزار نفر مسکن معلولان دریافت کرده‌اند و تعداد مستمری‌بگیران مددجو 3.5 برابر شده و 10 درصد از مددجویان بهزیستی از طریق توانمندسازی خارج شده‌اند.

*اعطای بسته تغذیه به 200 هزار کودک دچار سوء تغذیه

عباسی همچنین از ارائه بسته‌های تغذیه‌ای به 200 هزار کودک شهر و روستا که از سوتغذیه رنج می‌بردند خبر داد و گفت: همچنین مشاوره ازدواج و ترک اعتیاد از طریق بهزیستی انجام می‌شود.

وی در مورد بیمه سلامت گفت: مجری طرح پزشک خانواده که اجرا می‌شود، وزارت بهداشت است و وزارت کار و رفاه اجتماعی به عنوان خریدار خدمات عمل می‌کند، در حال حاضر 17 صندوق و بیمه مختلف در دستگاه‌ها قرار دارد که باید در راستای ایجاد عدالت تجمیع شوند.

*بیمه کردن سرپایی افراد فاقد بیمه

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:‌از سال 88 برای کسانی که فاقد پوشش بیمه درمان بوده‌اند، به صورت بیمه سرپایی تحت پوشش قرار می‌گیرند و برای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی 3.2 میلیون نفر از این خدمات بهره‌مند می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha