سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 78281
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش از افزایش مدارس مروج سلامت به بیش از ۲۰ هزار مدرسه در کشور خبر داد و گفت: در طرح مروج سلامت، مدارس متناسب با رتبه، ستاره‌دار می‌شوند.

 محمد چینیان، مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی مدارس در راستای طرح مروج سلامت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس توافق بین وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش، تا پایان برنامه پنجم باید تمام مدارس کشور تحت پوشش طرح مروج سلامت قرار گیرند.

چینیان اضافه کرد: در طرح مروج سلامت، بر اساس چک‌لیست‌هایی، مدارس رتبه‌بندی شده و ستاره‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح مروج سلامت قرار دارند، افزود: در تلاش هستیم که برای سال تحصیلی جدید بر تعداد مدارس تحت پوشش طرح مروج سلامت افزوده شود.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در کنار افزایش کمی، به ارتقای کیفی مدارس مروج سلامت توجه داریم.

HPS به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha