سلامت نیوز : رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از تمام وزارتخانه‌ها و ادارات کشور خواسته‌ایم گزارشی از نحوه اجرای قانون منع مصرف سیگار ارائه دهند که تاکنون مواردی از تخلف کارمندان گزارش شده است.

محمد کاظم ندافی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مصرف دخانیات در ادارات گفت: کارمندان طبق قوانین فعلی نباید در ادارات دخانیات و سیگار مصرف کنند و این امر به مصوبه جدیدی احتیاج ندارد، طبق قانون مبارزه با استعمال دخانیات، مصرف سیگار در ادارات و اماکن عمومی ممنوع است.

وی ادامه داد: بنابراین چنانچه در ادارات سیگار مصرف شود، مسئول سازمان بازخواست می‌شود که چرا قانون را اجرا نکرده است چون در قانون ما منع مصرف وجود دارد.

ندافی گفت: برای اینکه این قانون حتماً در ادارات اجرا شود چند ماه پیش، نامه‌ای را به تمام سازمان‌ها، وزرا و رؤسای ادارات فرستادیم و در آن تأکید کردیم تا نحوه اجرای قانون مبارزه با استعمال دخانیات را در ادارات خود گزارش دهند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: ما برای اینکه کارمندان در ادارات سیگار مصرف نکنند مدیران و رؤسای سازمان‌ها و ادارات را مسئول می‌دانیم و طبق گزارش رسیده در بعضی ادارات این قانون اجرایی شده و در مقابل مواردی هم در حد تخلف گزارش شده است.

وی تصریح کرد: اداراتی که این قانون را زیر پا گذاشته‌اند طبق قانون پیش‌بینی شده است که به بخش تخلفات اداری معرفی شوند و با آنها برخورد لازم انجام شود البته نیاز به وجود شاکی هست یا کسی که این مسائل را بررسی کند و گزارش دقیق دهد.

ندافی با اشاره به اینکه حتماً مسئولان سازمان‌ها پیگیری لازم را انجام خواهند داد، گفت: مشارکت و نظارت همگانی نقش اصلی در اجرای قانون مبارزه با استعمال دخانیات دارد.

وی گفت: در وزارتخانه‌ها و ادارات عمدتاً مصرف دخانیات در فضاهای اداری در حد تخلف است و به عنوان رویه وجود ندارد و کارمندان معمولاً به نقاط دور اداره یا سازمان رفته و در آنجا دخانیات مصرف می‌کنند.

ندافی تصریح کرد: اما چون سیستم تهویه، گردش مجدد هوا را سبب می‌شود بوی دخانیات به همه سازمان برده می‌شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: مواردی که در آنها تخلف انجام شده به واحد تخلفات اداری رفته و در مرحله اول برای متخلف پرونده تشکیل می‌شود و در مرحله بعدی برخورد شدید با آن انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha