یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7829

مطالعات نشان می دهد مادران باردار به دلیل افزایش فشار خون به ویژه در ماه‌های آخر بارداری بیشتر خرخر می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر محققان دانشکده ادینبرگ دریافتند که از هر 100 خانم غیرباردار فقط 17 مورد خرخر می‌کنند در صورتی که از هر 100 خانم باردار 41 مورد خرخر می کنند.

متخصصان معتقدند زنان باردار دچار تنگی مجرای تنفسی شده که این گرفتگی با اضافه وزن آنها نیز ارتباط دارد زیرا به واسطه افزایش حجم رحم، بر شکم و ریه ها  فشار بیشتری وارد می شود. از طرفی افزایش فشار خون ناشی از بارداری موجب تنگی بیشتر مجرای عبور هوا و افزایش خرخر می شود.

بنابر همین گزارش  افرادی که در دوران بارداری بسیار خرخر می کنند احتمالاً دچار مشکلات فشار خون بوده و باید تحت مراقبتهای پزشکی قرار بگیرند.

متخصصان با توجه به ارتباط اضافه وزن با فشار خون و خرخر، با مشاهده هر یک از موارد فرد را مورد معاینات کامل قرار می دهند اما اینکه هر فردی که خرخر می کند مبتلا به فشار خون بالاست هنوز تایید نشده و نیاز به بررسیهای بیشتر در آینده دارد.

هم چنین تشخیص داده شده که این فشار خون بالا در دوران بارداری با مسمومیتهای بارداری و اکلمزیا نیز ارتباط دارد و از این جهت باید مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل احتمال خرخر بیشتر در این مراحل شدت گرفته و در صورتی که تحت نظر قرار نگیرد ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی تر برای مادر و جنین شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha