سلامت نیوز : محمدحسن طریقت منفرد در دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، گفت: طی 8 سال گذشته ساختارهای سلامت در کشور به صورت نظام مندی تقویت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: تربیت حدود 29 هزار نفر پزشک عمومی، 12 هزار و 800 پزشک متخصص، هزار و 800 نفر پزشک فوق تخصص، 7 هزار و 200 نفر داروساز، 8 هزار نفر دندانپزشک و 167 هزار و 800 نفر پیراپزشک که موجب افزایش شاخص نیروی انسانی متخصص در کشور شده از دیگر اقدامات وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت از تجهیز و راه‌اندازی 17 هزار و 11 تخت بیمارستانی در 49 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور خبر داد و گفت: ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی نیز از 700 به ۲ هزار پایگاه افزایش یافته است.

طریقت منفرد گفت: طی 8 سال گذشته 901 موسسه آموزشی جدید (دانشگاه، دانشکده، موسسه تحقیقاتی و شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی) در کشور تأسیس شده است.    

احیای طب عمومی از طریق پیگیری اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع

وی در ادامه با بیان اینکه طب سنتی (ایرانی- اسلامی) همواره مورد توجه قرار داشته است، افزود: تصویب ساختار سازمانی و شورای عالی طب سنتی، انتصاب معاون طب سنتی در وزارت بهداشت و درمان و انتصاب اعضای شورای عالی طب سنتی با حکم ریاست جمهوری از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

طریقت منفرد همچنین به  2 برابر شدن تعداد پروانه های ساخت داروهای گیاهی و شروع صدور پروانه های ساخت داروهای طب سنتی همزمان با تأسیس دانشکده و رشته طب سنتی و ظرفیت سازی قابل توجه برای توسعه این طب در کشور اشاره کرد.

وی در خصوص پیشرفتهای دارویی گفت: ارتقای توانمندی ملی در زمینه تولید دارو و رشد چشمگیر تعداد اقلام دارویی تولید داخل به نحوی است که در سالهای اخیر 97 درصد حجم مصرفی داروها از داروهای حوزه تولید داخل پوشش داده شده است.

وی همچنین به تولید چشمگیر ملزومات و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارو در 8 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت 7 کارخانه تولید مواد اولیه دارو  در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وزیر بهداشت همچنین از تولید برخی داروهای نوترکیب و با تکنولوژی بالا و کاهش قیمت این داروها در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش ارزبری و کاهش یارانه اعمال شده از تولید این داروها باعث تضمین تأمین مداوم و به موقع این اقلام دارویی شده است که از آن جمله می توان به انواع اینترفرون بتا، اینترفرون گاما و داروهایی مثل آیمود، آنژی پارس و اسپینال زد، اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha