سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 78297

سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی و بیماریهای چشمی با بیان اینکه حلقه پیری بیماری نیست، گفت: حلقه پیری، حلقه‌ای سفیدرنگ که گاهی هم به شکل نیم دایره است و دور قرنیه دیده می شود و افراد با بالا رفتن سن به آن مبتلا می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر حسین سمیعی در ادامه گفت: معمولا بیمار با دیدن این حلقه در چشم دچار ترس می شود که مبادا این حلقه دید او را از بین ببرد. در حالی که اینگونه نیست و حلقه پیری دید را دچار مشکل نمی کند.اصولا در چشم سیاهپوستان در دوره کودکی هم این حلقه دیده می شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد افراد پس از 60 سالگی به حلقه پیری مبتلا می شوند، افزود: درمانی برای حلقه پیری وجود ندارد و فقط ظاهرش بیمار را آزار می دهد.

وی همچنین مراحل تحقیقاتی درمان بیماری های چشمی با سلول های بنیادی را بسیار موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: امید می‌رود تا در آینده ای نه چندان دور به نتایج مطلوبتری دست یابیم.

به اعتقاد دکتر سمیعی، درمان با سلول های بنیادی برای بیماری های شبکیه نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا عمومی نشده و یک کار تحقیقاتی است و نمی توان از آن به عنوان یک درمان عمومی شبکیه نام برد. حتی پزشکان بیمارانی را که به مراکز تحقیقاتی می فرستند، به آنها می گویند که یک کار تحقیقاتی است و هنوز به عنوان یک راه درمانی ثبت نشده است. اما برای مراحل تحقیقاتی خوشبختانه درمان با سلول های بنیادی بسیار موفقیت آمیز بوده و امید می رود تا در آینده ای نه چندان دور به نتایج مطلوبتری دست یابیم. اما درمان نابینایی با سلول های بنیادی اگر به معنای رسیدن به دیدن مطلوب است که امکانپذیر نیست اما اگر فردی تنها قادر به تشخیص نور است با سلول های بنیادی می توان تا حدودی بینایی او را برگرداند.

وی با اشاره به پیشرفت علم چشم پزشکی در ایران نسبت به سایر کشورها، ادامه داد: کشور ما یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در علم چشم پزشکی است. طبق گزارشات مراکز اروپایی چشم پزشکی، با قاطعیت می توان گفت از لحاظ تحقیقات و وسایل چشم پزشکی، از آمریکا عقب تر اما در خاورمیانه و کشورهای اروپایی جلوتر هستیم و شاید تنها دو کشور اروپایی باشند که در حد ما باشند. به همین خاطر به هیچ بیماری توصیه نمی کنیم برای درمان به اروپا برود چون خوشبختانه به همه وسایل چشم پزشکی و روش های نوین جراحی در کشور خودمان دسترسی داریم. تنها مشکل موجود کیفیت داروهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha