سلامت نیوز : یک فوق تخصص جراحی شبکیه، تامین وسایل تشخیصی و اعمال جراحی را مهمترین چالش در رشته چشم پزشکی دانست و گفت: این مشکلات در بخش‌های دانشگاهی نمود بیشتری دارد، به طوری که بر مسائل آموزشی، پژوهشی و ارایه خدمت به مردم تاثیر منفی گذاشته است.

دکتر مسعود ناصری پور در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: مهمترین چالش در رشته چشم پزشکی تامین وسایل تشخیصی و اعمال جراحی است که امروزه با مشکل مواجه شده است و این مشکل زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که اغلب این وسایل و تکنیک‌ها روز به روز در حال تغییر و پیشرفت هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رشته چشم پزشکی از دسته رشته‌هایی است که شدیدا به وسایل پیشرفته تشخیصی و جراحی نیاز دارد، تصریح کرد: تهیه نسل جدید این وسایل نیازمند تامین مالی متناسب با نیازها است که اغلب مراکز چشم پزشکی با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند که امیدواریم وزارت بهداشت تمهیداتی جهت رفع این مشکل بیندیشد.

ناصری پور با بیان اینکه بخش‌های خصوصی تا حدودی کمتر با کمبود تجهیزات چشم پزشکی مواجه هستند، گفت: این مشکلات در بخش های دانشگاهی نمود بیشتری دارد بطوریکه بر مسائل آموزشی، پژوهشی و ارایه خدمت به مردم تاثیر منفی گذاشته است، در واقع نیاز است که برخی وسایل تشخیصی در چشم پزشکی هر دو سال یکبار به روزرسانی شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: در حال حاضر نحوه خدمت رسانی جامعه چشم پزشکی بسیار خوب و به روز است، خدماتی که ما ارایه می کنیم مطابق با استانداردهای دنیا بوده ولی نیازمند پشتیبانی مالی از طرف وزارت بهداشت هستیم.

دکتر ناصری پور با بیان اینکه فوق تخصص های مربوط به تمام زیر شاخه‌های رشته پزشکی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: مشکلی از نظر نیروی انسانی در این زمینه نداریم و مشکل فقط مربوط به تجهیزات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی در بخش های خصوصی و دولتی پتانسیل پذیرش بیماران از سایر کشورها را نیز داریم به طوری که هم اکنون بسیاری از بیماران از کشورهای عربی منطقه با توجه به ارزان بودن قیمت خدمات درمانی و کیفیت درمان به کشورمان مراجعه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha