سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر داروی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دشمن تصور نکند با تحریم دارویی می‌تواند ما را فلج کند، گفت: علی‌رغم تمام معضلات و فشارهایی که به مردم وارد می‌شود، صنعت داروسازی به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد اما با این حال بابت همه فشارهایی که به مردم وارد شده است از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

دکترمصطفی کریمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه صنعت داروسازی دنیا، یک صنعت مترقی و رو به جلو است، عنوان کرد: امروز قدرت‌های استکباری از ابزاری به نام اقتصاد برای سلطه بر جهان استفاده می‌کنند که در این بین دارو حرف اول را می‌زند و به همین علت است که تکنولوژی‌های برتر را به ما نمی‌دهند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌دانند اگر تکنولوژی را به دست بیاوریم کار تمام شده است. البته اکنون در زمینه داروهای "های‌تک" پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و تعدادی از این داروها در داخل کشور تولید می‌شوند.

کریمی با بیان اینکه انتقال دانش فنی به داخل کشور و نهادینه کردن آن حائز اهمیت ویژه و افتخارآمیز است، گفت: اگر این صنعت مورد حمایت قرار بگیرد و پیشرفت کند، رشد صنایع دیگر را نیز به دنبال خواهد داشت و علاوه بر تامین نیاز داخل به اشتغال‌زایی، رشد صادرات و جلوگیری از خروج ارز می‌انجامد.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه دشمن تصور نکند با تحریم دارویی ما را فلج کرده است، گفت: ما این تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده‌ایم و این امر به شکوفا شدن استعدادها انجامیده است، به هر حال انسان وقتی در تنگنا قرار می‌گیرد، راه‌حل‌هایی برای خروج از آن پیدا می‌کند. اکنون در حال توسعه و حرکت رو به جلوی صنعت علی‌رغم تمام معضلات و فشارهایی هستیم که به مردم وارد می‌شود.

وی افزود: بابت فشارهایی که به مردم وارد شده است از آنها عذرخواهی می‌کنیم. اما پیشامد بسیاری از این مشکلات دست ما نیست، با این حال سیستم نظارتی وزارت بهداشت هم در حال تدبیر برای کاهش این مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha