سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 78307

سلامت نیوز : یک جراح دندانپزشک با تاکید بر اینکه بیماران روزه‌دار می‌توانند به دندان پزشک مراجعه کنند، گفت: در مواردی که عفونتی در دندان وجود دارد می‌توان با تجویز آنتی بیوتیک و توقف رشد میکروب، عصب کشی یا کشیدن دندان را به پس از ماه رمضان موکول کرد.

دکتر عباس علیزاده در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه اقدامات دندانپزشکی منافاتی با روزه داری ندارد، گفت: گاه مشکلات دندانی در مرحله‌ای است که روزه‌دار نباید انجام معاینات دندان پزشکی را به تعویق بیندازد.

وی در ادامه افزود: عدم توجه به مشکلاتی مانند آبسه دندانی موجب مقاوم شدن بیماری شده، بیماری که به این عارضه دچار شده، در صورت بی توجهی یا عدم مراجعه به دندان پزشک به تصور اینکه انجام اقدامات موجب ابطال روزه می شود، موجب افزایش تخریب در دندان آسیب دیده می شود.

این جراح دندانپزشک با تاکید بر اینکه بیماران روزه دار می توانند به دندان پزشک مراجعه کنند، گفت: در مواردی که عفونتی در دندان وجود دارد می توان با تجویز آنتی بیوتیک و توقف رشد میکروب، عصب کشی یا کشیدن دندان را به پس از ماه رمضان موکول کرد.

دکتر علیزاده همچنین خاطرنشان کرد: در روزه داران می توان با تجویز آنتی بیوتیک‌هایی که یک نوبت در روز استفاده می‌شود مانع از ادامه روند رشد میکروب‌ها شد.

وی تصریح کرد: تجویز آنتی بیوتیک یا تزریقات دندانپزشکی به دلیل اینکه جنبه تغذیه یا انرژی رسانی را ندارد، روزه را باطل نمی‌کند.

دکتر علیزاده گفت: بیمارانی که به دلیل ترس از کارهای دندانپزشکی دچار افت قند خون می شوند، می توانند کمی قبل از افطار به پزشک مراجعه کنند.

این جراح دندانپزشک گفت: بیمارانی که از قالب های ارتودنسی نامرئی استفاده می کنند، لازم نیست در ماه رمضان به پزشک مراجعه کنند، قالب‌ها به گونه‌ای طراحی شده که می توانند در منزل پلاک‌ها را تعویض کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha