سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان این که کودک از بدو تولد و به صورت مادرزادی دچار مشکل "در رفتگی مفصل لگن" می‌شود، تصریح کرد: این بیماری در نوزادان دختر و بیشتر در خانواده‌هایی اتفاق می‌افتد که سابقه این عارضه وجود داشته است لذا به محض وجود احتمال بروز این مشکل باید به پزشک کودکان یا ارتوپد مراجعه شود.

دکتر غلامعلی عکاشه در گفت وگو با ایسنا ، گفت: یکی از مشکلاتی که به طور مادرزادی ممکن است نوزادان را گرفتار کند، در رفتگی مفصل لگن(محل مفصل شدن استخوان ران با حفره ی استخوان لگن) است. مهم است که این عارضه را در همان ابتدای زندگی تشخیص داد و درمان کرد. این عارضه ممکن است در ابتدا مشکل مشهودی ایجاد نکند، بنابراین دکتر با معاینه، مفصل لگن را در هر بار ویزیت مورد بررسی قرار می‌ دهد تا زمانی که نوزاد به راه بیفتد.

وی با بیان این که کودک از بدو تولد و به صورت مادرزادی دچار این مشکل می‌شود، تصریح کرد: این بیماری در نوزادان دختر و بیشتر در خانواده‌هایی اتفاق می‌افتد که سابقه این حالت وجود داشته است لذا به محض وجود احتمال بروز این مشکل، باید به پزشک کودکان یا ارتوپد مراجعه شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: دررفتگی مفصل ران در حین زایمان شایعترین بیماری‌های مادرزادی کودکان هستند. بیماری‌های مادرزادی، جدیدترین‌های تعویض مفصل، آخرین تحولات در درمان شکستگی‌ها و در رفتگی‌ها، تازه‌های درمان ستون فقرات و زانو، جراحی لگن و مفصل ران، جراحی زانو و آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی، جراحی شانه و آرنج، جراحی دست، جراحی ستون فقرات و ارتوپدی اطفال، از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

وی در پایان از برگزاری بیست و یکمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران 22 تا 26 مهر ماه در سالن برج میلاد خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha