سلامت نیوز : منتخب مردم تهران در شورای شهر چهارم، از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار تصویب قانون انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم تهران شد و گفت: این مصوبه می تواند به عنوان آخرین اقدام دولت دهم، بر تمامی مشکلات ناشی از ادغام این دو دانشگاه خاتمه دهد و حاشیه امنی برای سلامت شهروندان تهرانی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر رحمت الله حافظی به عنوان تنها پزشک متخصص شورای شهر چهارم که دارای 20 سال سابقه مدیریتی در نظام سلامت است، در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر اینکه چه انتظاری از دولت دهم در روزهای پایان عمر این دولت دارید، به موضوع ادغام غیرکارشناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران اشاره کرد و افزود: یکی از اقداماتی که طی یک سال گذشته انجام شد و به دنبال آن سلامت شهروندان تهرانی مورد تهدید قرار گرفت، ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با تهران بود.

وی گفت: این ادغام تنها بر اساس دلایل غیرکارشناسی و علایق شخصی چند نفر صورت گرفت که عنوان می داشتند هدفشان، کوچک سازی دولت و کاهش هزینه ها بوده است. در حالی که شاهد هستیم در دور افتاده ترین شهرستانهای کشور، طی سه چهار سال گذشته دانشگاههای علوم پزشکی تاسیس و راه اندازی شده است.

حافظی، دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از دانشگاههای مادر و حاصل بعد از دوران انقلاب اسلامی دانست و افزود: این دانشگاه با بیش از 5 هزار نفر پرسنل و 800 عضو هیئت علمی، یک شبه منحل می شود و رئیس آن حتی تا صبح از این موضوع با خبر نمی شود. در حالی که برای چنین تصمیمات مهمی، می بایست حتما از کارشناسان دعوت به عمل آید تا پس از کار کارشناسی، به جمع بندی لازم رسید.

عضو شورای شهر چهارم تهران با تاکید بر غیرکارشناسی بودن این اقدام، اظهارداشت: این کار معایبی داشت که منجر شد به این که بار بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحمیل شود.

وی با اشاره به جامعه 6 میلیون نفری از جمعیت شهر تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند، افزود: با انحلال علوم پزشکی ایران، 4.5 میلیون نفر به جمعیت آماری شهید بهشتی اضافه شد بدون اینکه زیرساختهای لازم پیش بینی شده باشد.

حافظی با اعلام اینکه در سال جاری پذیرش دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی ایران و تهران حذف شده و ظرفیت جدیدی برای امسال نخواهند داشت، گفت: این کار، آسیب جدی به دنبال داشت.

عضو شورای شهر چهارم تهران به نامه وحید دستجردی که هفته قبل در سریرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران به سازمان سنجش نوشته شده است، اشاره کرد و افزود: در این نامه آورده شده که دانشگاه منحله و موهوم علوم پزشکی ایران قصد پذیرش دانشجو برای سال جاری را دارد و از این اقدام جلوگیری کنید.

وی تاکید کرد: جای سئوال دارد که خانم دستجردی از چه جایگاهی این نامه را نوشته است.

حافظی در ادامه به طرح این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: درخواست ما از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا، این است که در روزهای باقی مانده از عمر دولت دهم، با تصویب قانون انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران، به این مشکلات خاتمه دهد و سلامت شهروندان تهرانی را که با تهدید جدی روبرو است، به حاشیه امن تبدیل کند.

وی گفت: بنده به عنوان یکی از نمایندگان مردم تهران در شورای شهر چهارم، درخواست دارم آخرین خواسته مردم تهران از رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر چهارم تهران همچنین به یکی دیگر از ادله غیرکارشناسی برای ادغام این دو دانشگاه اشاره کرد و افزود: این ادغام غیرقابل دفاع است چون اگر به استناد کوچک سازی و کاهش هزینه ها بخواهیم عمل کنیم، می بایست دانشگاههای علم و صنعت، امیرکبیر، صنعتی شریف و... نیز با یکدیگر ادغام می شدند. در حالی که باید فضای رقابت علمی در بین مراکز آموزشی پایتخت فراهم شود تا شاهد ارتقا و رشد علمی و آموزشی دانشگاهها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha