در قانون برنامه پنجم توسعه اعلام شده که سهم پرداختی مردم در هزینه ‌های درمان باید ۳۰ درصد باشد اما امروزه شاهد هستیم که 80 درصد این پرداختی از جیب مردم می ‌رود که این موضوع نشان از ناکارآمدی سازمان‌های بیمه ‌‌گر دارد.

بیمه‌های درمانی دکان اقتصادی باز کرده‌اند/پرداخت 80 درصد هزینه‌های درمان از جیب مردم
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این موضوع که بیمه‌ ها دکان اقتصادی باز کرده‌ اند، گفت: بیمه‌ ها از رسالت اصلی خود دور شده اند و به بهانه نبود منابع مالی وارد مباحث اقتصادی شده اند.

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش قیمت داروها و عدم تامین کامل بیمه‌ها در پوشش بیمه‌ ای اقلام دارویی، خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات ارز و مشکلات در واردات دارو، باید تدبیری اتخاذ شود که فشار کمتری از جهت تحمیل هزینه‌ های درمان بر مردم وارد شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است بیمه سلامت را برای همه مردم در یک سطح فراهم کند، گفت: متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان بهداشت و درمان و سازمان‌ های بیمه‌ گر، پوشش بیمه ‌ای برای همه مردم یکسان نیست.
 
نماینده پاوه، جوانرود و اورامانات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صندوق ‌های بیمه ‌ای موظف به حمایت از بیماران به ویژه در زمانی که مثل این روزها با افزایش قیمت ‌ها مواجه‌ایم، هستند.
 
وی یادآورد شد: در قانون برنامه پنجم توسعه اعلام شده که سهم پرداختی مردم در هزینه ‌های درمان باید ۳۰ درصد باشد اما امروزه شاهد هستیم که 80 درصد این پرداختی از جیب مردم می ‌رود که این موضوع نشان از ناکارآمدی سازمان‌های بیمه ‌‌گر دارد.
 
منوچهری از نبود مدیریت صحیح در زمینه گران شدن اقلام دارویی و هزینه‌های درمان انتقاد کرد و گفت: فشار این شرایط تنها بر دوش مردم تحمیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha