چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 78370
سلامت نیوز : اسم سرم را زیاد شنیده اید، سرم های تقویت کننده، مرطوب کننده، ضد چروک و... اما تفاوت سرم با کرم در چیست؟ چه زمانی باید از هر کدام از آنها استفاده کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ شما برای مراقبت از پوستتان محصولاتی را می خرید و مقالات زیادی در مورد آخرین و بهترین محصولات محافظ پوست می خوانید، حتما درباره سرم ها هم زیاد شنیده اید !! اما ... دقیقا سرم چیست؟ و از همه مهمتر، آیا شما باید از آن استفاده کنید؟

شیمیدانان متخصص لوازم آرایشی و بهداشتی و متخصصین پوست معتقدند که سرم از یک کرم مرطوب کننده ساده بسیار موثرتر می باشد البته این به نوع سرم و نحوه استفاده آن بستگی دارد :

سرم های غلیظ دارای مواد تشکیل دهنده فعالی هستند، به طوری که قادرند نسبت به کرم عمیقتر جذب پوست شوند، به همین دلیل این محصولات برای برطرف کردن مشکلات خاصی مانند قرمزی، آکنه و لکه های پوستی بسیار ایده آل می باشند, به عنوان مثال، مبتلایان به روزاسه می توانند یک سرم حاوی ازوولن (azulene) را برای آرام شدن پوستشان امتحان کنند.

این سرم ها برای پوستهای چربی که با کرم های سنگین سازگار نیستند، بسیار مناسب می باشد. چون بیشتر این سرم ها با پایه آب هستند (یعنی ضد گرفتگی منافذ خواهند بود) و این آنها را برای پوستهای چرب ایده آل می کند!!

سرم پوست چیست؟

برای پوستهای خشک و معمولی می توان قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده، چندلایه از این سرم را استفاده کرد.

به عنوان مثال، ویتامین C سرمیست که برای روشن کردن لکه های قهوه ای بسیار مناسب است و به پوست درخشش و جوانی خاصی می بخشد، اما ویتامین C به اندازه کافی در یک کرم وجود ندارد تا بتوانیم تاثیر آن را بر روی پوست خود ببینیم به همین دلیل بهتر است برای جبران آن از سرم استفاده کنیم.

درست است که سرمهای غلیظتر به نسبت گرانتر نیز می باشند اما از آنجا که در هربار مصرف شما فقط یکی دوقطره از آن را استفاده می کنید ( مصرف بیش از حد آن باعث چسبندگی می شود) مدت زمان زیادی طول می کشد تا این سرم تمام شود, پس از نظر هزینه نیز به صرفه می باشد.

بنابراین، برمی گردیم به سوال اصلی: آیا شما به سرم نیاز دارید؟

من می گویم اگر شما می خواهید یک برنامه خوب برای مراقبت از پوست فعلی خود داشته باشید و پوستتان سالم و زیبا باشد حتما استفاده از این سرم ها را شروع کنید، قطعا ارزش این را دارد که یکی از آنها را امتحان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha