پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 78423
سلامت نیوز : طراحی یک اتاق مستقل برای نوجوان به او احساس تعلق خاطر و استقلال می دهد. اگر کودک شما به مرحله نوجوانی رسیده است و دوست دارد دکوراسیون متفاوتی را در اتاقش تجربه کند به او این حق را بدهید که درباره انتخاب برخی از عناصر اتاقش شخصا تصمیم بگیرد و حتی خودتان در این مورد پیش قدم شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ تبدیل اتاق کودک به نوجوان کار چندان سختی نیست و گاهی تنها با تغییر و جابه جایی چند عنصر کوچک می توان به نتیجه دلخواه دست یافت. پس اگر می خواهید حال و هوای اتاق فرزند خود را از شکل کودکانه خارج کنید و به آن سرووضعی نوجوانانه بدهید، زود دست به کار شوید. البته به خاطر داشته باشید که این بار برای چیدمان این اتاق فرزند شما به سنی رسیده است که نظر بدهد و بتوانید سلیقه اش را در بخش هایی از کار در نظر بگیرید.ماهنامه «منزل» ۸ راهکار برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک به اتاق نوجوان پیشنهاد داده است که در ادامه می آید.

۱ - برای اتاق نوجوان خود مبلمان و وسایل جدید و مناسب تدارک ببینید. برخی از وسایل قدیمی اتاق را که از قبل طوری انتخاب کرده اید که همچنان قابل استفاده باشد، دوباره رنگ آمیزی کنید تاجلوه ای نو بگیرد و همچنان استفاده شود. به عنوان مثال جعبه اسباب بازی با یک رنگ آمیزی زیبا می تواند به جعبه ای برای ذخیره کردن کتاب ها، پتوها یا دیگر وسایل نوجوان تبدیل شود.

اما به هر حال یک سری وسایل و مبلمان جدید که هر نوجوانی به آن نیاز دارد، به دکوراسیون اتاق اضافه کنید و عناصری را که بیش از حد کودکانه است از فضای اتاق خارج کنید.

۲ - برای تخت فرزندتان ملحفه و روتختی جدیدی با طرح و رنگ مناسب با سلیقه و سن نوجوان تدارک ببینید. استفاده از رنگ های تند و برجسته می تواند نظر نوجوان را به خود جلب کند.

همچنین اگر از قالیچه ای با طرحی کودکانه استفاده کرده بودید، بهتر است به گزینه ای متناسب با سن نوجوان فکر کنید.

۳ - دیوارها را با رنگی جدید مناسب با سبک و جلوه اتاق نوجوان رنگ آمیزی کنید. از فرزندتان درباره رنگ دلخواهش سوال کنید.

برای مثال ممکن است فرزند شما رنگ مشکی را برای دیوارها انتخاب کند. در این صورت باید درباره انتخاب مبلمان و وسایلی با رنگ خیلی روشن تصمیم بگیرید یا تنها یک دیوار را به رنگ مورد علاقه فرزندتان رنگ آمیزی کنید.

۴ - اگر اتاق ابعاد کوچکی دارد از مبلمان چندمنظوره مانند کاناپه های تخت خواب شو یا نیمکت هایی با فضای ذخیره سازی استفاده کنید.

۵ - اتاق نوجوان بر خلاف اتاق کودک کاربری زیادی دارد و نوجوان از این فضا به عنوان اتاق مطالعه و فضایی برای سرگرمی و استراحت استفاده می کند؛ بنابراین باید نورپردازی مناسبی برای بخش های مختلف اتاق با کاربری های مختلف در نظر بگیرید.

۶ - روی قسمت های مناسبی از دیوار اتاق پوسترهایی از ورزش ها و فیلم های مورد علاقه فرزندتان نصب کنید و تعدادی قاب از عکس های او و دوستان و خانواده در اتاق قرار دهید. اگر فرزند شما کار هنری و دستی انجام می دهد تعدادی از آثار او را بر دیوار نصب کنید یا به نحوی آن ها را در دکوراسیون اتاق به نمایش بگذارید. با این کارها به اتاق فرزند نوجوان خود حال و هوایی خصوصی می بخشید و سبب می شوید او در اتاقش احساس تعلق خاطر و آرامش بیشتری داشته باشد.

۷ - در دکوراسیون اتاق نوجوان وسایلی را نیز برای نظم بیشتر قرار دهید. مثلا برای دخترهای نوجوان یک آینه و چند سبد برای گذاشتن گل سرها قرار دهید. هم چنین برای پسرهای نوجوان نیز وسایلی از قبیل تعدادی کیف سی دی یا تعدادی جعبه بزرگ تر برای گذاشتن دیگر لوازم قرار دهید تا به این ترتیب نظم اتاق بهتر و آسان تر رعایت شود.

۸ - اولویت های نوجوانان در استفاده از فضا با کودکان متفاوت است. کودکان به فضای زمینی باز برای ساخت لگو یا بازی نیاز دارند، اما نوجوانان به یک صندلی برای خواندن کتاب در گوشه ای دنج از اتاق یا میز و صندلی برای قراردادن رایانه یا مطالعه بیشتر نیاز دارند. اگر نوجوان شما عادت دارد برای مطالعه روی زمین دراز بکشد بهتر است کوسنی بزرگ برای او در نظر بگیرید. در هر حال شما بهتر از هرکسی با عادت های فرزند خود آشنا هستید. پس اتاق نوجوان را مطابق با خواست، سلیقه و عادت های او مرتب کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha