پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 78424
سلامت نیوز :متخصصان اورولوژیست از جمله دکتر گتمیری متخصص کلیه به مبتلایان به نارسایی مزمن کلیه توصیه می کنند که میزان مصرف کالری خود را بین سحر و افطار کاهش دهند، چون در غیر این صورت نه تنها روزه داری موجب کاهش علایم بیماری نمی شود، بلکه ممکن است خطرات مضاعفی را برای بدن در پی داشته باشد و حتی پرخوری موجب ایجاد عارضه در دستگاه گوارش و قلب و عروق شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ وی تأکید می کند: لازم است مبتلایان به نارسایی مزمن کلیه مصرف نمک را طی ماه مبارک رمضان تا حد امکان کاهش دهند، چرا که این امر بر کاهش فشار خون نیز تأثیر مثبتی دارد.لازم است مبتلایان به نارسایی کلیه بین افطار و سحر مایعات کافی مصرف کنند، البته نباید هنگام افطار به یک باره مایعات مصرف کنند، چرا که در این صورت عملکرد دستگاه گوارش دچار اختلال می شود و بدن نمی تواند به گونه ای مطلوب مواد غذایی را دریافت کند.این متخصص کلیه می افزاید: لازم است روزانه حدود سه لیتر مایعات بنوشیم، چرا که حدود 1.5 تا ۲ لیتر مایعات بدن از طریق ادرار دفع می شود.

البته بخشی از مایعات بدن از طریق مصرف میوه و سبزیجات تأمین می شود. افرادی که وزن آن ها بیش از ۷۰ کیلوگرم است نیز به مایعات بیشتری نیاز دارند.گتمیری به فعالیت بدنی روزه داران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه اشاره و اظهار می کند: در صورت امکان نیز این بیماران در محل خنکی استراحت کنند. به ویژه اگر نارسایی کلیه آن ها به مرحله سه رسیده باشد. با این کار دفع مایعات نامحسوس بدن از راه هایی مانند تنفس و تعریق کاهش می یابد.وی می افزاید: روزه داران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه در صورت نیاز به خروج از منزل، این کار را پیش از ساعت ۱۰ صبح یا پس از ساعت ۱۷ انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha