یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7843

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی حدود یک چهارم بیماری های قلبی عروقی در گروه‌های سنی زیر 60 سال رخ می دهد.

دکتر محمود الله وردی، جراح و متخصص قلب و عروق گفت: از هر 100 هزار مورد بیماری قلبی و عروقی در کشور، 167 مورد آن منجر به مرگ می شود.

وی تاکید کرد: باید علاوه بر کاهش آمار ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، برای جلوگیری از روند رو به افزایش آن در سالهای بعد، برنامه ای جامع ارائه داد.

الله وردی با بیان اینکه نوع بیماری هایی که امروزه افراد را در معرض خطر قرار می ‌دهد، نسبت به گذشته متفاوت شده است، افزود: امروزه خطرات ناشی از بیماری های غیرواگیر (بیماری های مزمن) جایگزین بیماری های عفونی و عوارض ناشی از آن شده است.

این جراح و متخصص قلب و عروق ادامه داد: استفاده از رژیم ‌های غذایی بد یا غذاهای آماده (fast food)، چربی با ترانس بالا و روغن های جامد از معضلاتی است که دست به دست هم داده ‌و سبب افزایش بروز بیماری های غیرواگیر در کشور شده‌ است.

وی؛ همچنین از سرطان ها، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سکته‌ های مغزی و قلبی، به عنوان شایع ترین بیماری های غیرواگیر یا مزمن نام برد و افزود: تغذیه ناسالم و افزایش وزن، خطر بیماری های عروق کرونر و عروق تنظیم کننده قلب را بیشتر می کند.

الله وردی با اعلام اینکه نمی توان در خصوص سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، تفکیک سنی قائل شد، تاکید کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در کشورهای کم درآمد و متوسط، حدود یک دوم بیماری های قلبی عروقی در گروههای سنی زیر 70 سال و حدود یک چهارم موارد در گروههای سنی زیر 60 سال رخ می دهد که ایران نیز در زمره این گروهها قرار دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha