پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 78432

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: پرخوری در وعده سحری مانع گرسنگی در طول روز نمی‌شود بلکه باعث افزایش گرسنگی در طول روز می‌شود.

علیرضا استاد رحیمی در گفت وگو با (ایسنا) ، با اشاره به ضرورت توجه به تغذیه سالم و منطقی در ماه رمضان، افزود: هنگام افطار بهتر است مایعات گرم نوشیده شود و از باز کردن روزه با آب سرد و چای پررنگ پرهیز شود و آب، شیر گرم و یا چای کم‌رنگ بهترین نوشیدنی برای افطار است.

وی ادامه داد: مصرف نان، پنیر و سبزی و یا همراه با مغز گردو برای افطار غذای مناسبی است، مصرف سوپ‎های ساده هم برای وعده افطار توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: مصرف سبزی هم در وعده افطار و هم وعده سحری توصیه می‌شود، استفاده از مقادیر کافی میوه، سبزی و آب و همچنین فعالیت بدنی، بهترین روش‎ برای پیشگیری از چاقی در ماه رمضان است.

استاد رحیمی با بیان اینکه در روزهای ماه مبارک رمضان همانند سایر روزهای سال رعایت تنوع غذایی و مصرف از هر شش گروه غذایی ضروری است، افزود: مصرف مواد غذایی باید بر اساس نیاز فرد صورت گیرد؛ برخی افراد نیاز بالا و برخی نیاز کمتری به مصرف مواد غذایی دارند چرا که سوخت و ساز بدن در همه افراد یکسان نیست.

وی خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای پر نمک موجب تشنگی زیاد در طول روز می‎شود در نتیجه مصرف این‌ گونه غذاها در هنگام سحر توصیه نمی‌شود. مصرف غذای کمی چرب برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز توصیه می شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: وعده افطاری باید با آرامش مصرف شود به همین دلیل به روزه‌داران توصیه می‌شود با فاصله زمانی مناسب بین وعده افطار و شام غذا را با آرامش مصرف کنند.

استاد رحیمی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی افراد در ماه رمضان علی رغم طولانی بودن روزه داری دچار چاقی می شوند، افزود: استفاده از غذاهای شیرین و چرب بیش از نیاز طبیعی، استفاده بیش از اندازه از شیرینی های مخصوص این ماه مثل زولبیا و بامیه و خوردن یکباره حجم زیادی غذا از عوامل افزایش وزن در این ماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha