سلامت نیوز : از ابتدای ماه مبارک رمضان برنامه‌ای با نام «ضیافت الهی» روی آنتن شبکه 2 سیما رفته است. برنامه‌ای که در آن برای جذب منابع مالی از بینندگان به منظور ساخت مرکز درمانی برای مبتلایان به «ام اس» از این بیماران چهره‌ای ناتوان و نیازمند ترحم به نمایش گذاشته شده است.

تصویری که به گفته نماینده بیماران «ام اس» با واقعیت این بیماری تفاوت دارد و به تصویر کشیدن مبتلایان به «ام اس» به عنوان افرادی ناتوان و نیازمند کمک مالی مردم، جنایت در حق آنان است و اگر بیماری هم در مراحل درمانی خود با مشکلی مالی مواجه هست، آن بدلیل هزینه‌های بالای درمان این بیماری درایران است و حتی برای خانواده‌های متمول هم سخت است و این مشکل نباید به این شکل نشان داده شود.

حسین کاکاوند- نماینده بیماران «ام اس»- در گفت‌وگو با (ایسنا)، می‌گوید: واقعیت بیماری «ام اس» آن گونه نیست که در برنامه «ضیافت الهی» به تصویر درمی‌آید.

وی با بیان اینکه برنامه «ضیافت الهی» با حمایت مالی جامعه حمایت از بیماران «ام اس» روی آنتن می‌رود، مدعی شد: جامعه حمایت از بیماران «ام اس» که بخش اعظم هیات مدیره آن متشکل از سه خویشاوند است که با هدفی که برای بیماران نامشخص است، اقدام به این کار کرده است.

وی با انتقاد از به تصویر کشیدن مبتلایان به ام اس در برنامه «ضیافت الهی» به عنوان افرادی ناتوان، می‌گوید: هدف آنان از ارائه چنین تصویری از بیماران، جمع‌آوری پول به منظور راه‌اندازی نخستین مرکز درمانی متخصصین «ام اس» است، اما تاسیس چنین مرکزی به حال مبتلایان به «ام اس» سودی ندارد، چرا که هر یک از بیماران باید هنگام عود بیماری با مراجعه به مرکز درمانی که پزشکشان در آنجا مشغول فعالیت است، دارو دریافت کنند و از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند. از سوی دیگر آیا منطقی است از مردم کل کشور به منظور راه‌اندازی مرکزی درمانی برای بیماران ام اس کشور پول جمع‌آوری شود ولی این مرکز در شهر تهران ساخته شود؟

کاکاوند تاکید می‌کند: ما نیاز به مرکز درمانی نداریم، بلکه در حال حاضر با کمبودهای دارویی شدید و بسیار گران مواجه هستیم. در این شرایط راه‌اندازی مرکز درمانی جامع دردی از بیماران را دوا نمی‌کند.

وی با انتقاد از چهره به تصویر کشیده شده از بیماران ام اس، می‌گوید: در برنامه مذکور تلاش می‌شود ترحم مردم نسبت به مبتلایان به ام اس برانگیخته شود اما آیا درست است که به قیمت تضعیف موقعیت مبتلایان به «ام اس» در بین مردم، پول جمع‌آوری کنیم آن هم در شرایطی که در میان این بیماران، افراد موفقی از قشرهای مختلف مانند پزشکان، مهندسین، استادان دانشگاه در رشته مختلف، نویسنده، بازیگر، کارگردان، نقاش و خطاط خیلی از هنرهای دیگر وجود دارد. ما در تلاش هستیم تا با نشان دادن چهره واقعی این بیماری به افراد جامعه ترس و نگرانی را از جامعه بابت این بیماری از بین ببریم و در این برنامه عکس این اتفاق در حال رخ دادن است.

نماینده بیماران ام اس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور جلوگیری از آغاز پخش این برنامه، اظهار می‌کند: سه ماه پیش ما متوجه شدیم که قرار است برنامه‌ای با نام «ضیافت الهی» روی آنتن سیما رود و ما از آن زمان به دنبال جلوگیری از پخش این برنامه هستم و با مدیران سازمان صدا و سیما گفت‌وگو و مکاتبه برای جلوگیری از پخش این برنامه کرده‌ام اما به نتیجه نرسیدم ولی به ما قول دادند که از لحاظ محتوایی این برنامه را بررسی و کارشناسی کنند که متاسفانه این کاررا هم نکردند.

کاکاوند در پایان می‌گوید: امیدواریم که جلوی پخش این برنامه گرفته شود، چرا که درغیر این صورت ممکن است اتفاقات بدتری بیفتد و آن وقت باید برای جبران تبعات این برنامه هزینه‌های بیشتری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha