سلامت نیوز : مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: آب مورد نیاز بدن تنها از طریق نوشیدن حاصل نمی شود بسیاری از مواد خوراکی به ویژه میوه ها و سبزیجات حاوی آب هستند آب وارد شده به بدن پس از شرکت در واکنشهای حیاتی از طریق کلیه ها و دستگاه گوارش تعریق و همچنین تبخیر از راه پوست و تنفس از بدن خارج می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ ندا منصوری انسان را نیازمند دریافت آب برای ادامه زندگی دانست و تاکید کرد: کمبود آب باعث برهم خوردن غلظت الکترولیت ها و املاح در خون شده و عوارض ناگواری مثل گرگرفتگی عضلانی، ورم مغزی و تشنج می شود.

وی به روزه داران توصیه کرد: روزه را با مقداری نوشیدنی گرم مانند آب ولرم چای کمرنگ یا شیر گرم آغاز کنید، غذاهای آب دار مانند سوپ و آش صرف کنید به دلیل دارا بودن فیبر به حفظ و نگهداری آب مصرف شده کمک می کند.

منصوری در ادامه گفت: نوشیدن آب و آبمیوه در فاصله بین افطار تا سحر موثرترین روش برای جبران محرومیت بدن از آب مورد نیاز در ساعت های روزه داری است و نوشیدن صحیح آب در ماه رمضان اهمیت بسزایی در سلامت روزه دار دارد.

این کارشناس استفاده از لبنیات مانند شیر، ماست و دوغ جهت تعادل مایعات در بدن الزامی دانست و گفت: انتخاب غذا های حاوی فیبر مانند نان سبوسدار و برنج در کنار مصرف سالاد و سبزی و میوه نه تنها املاح و ویتامین های بدن را تامین می کند بلکه در نگهداری آب مصرف شده و جلوگیری از تشنگی تاثیر بسزایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha