سلامت نیوز : رئیس انجمن ارتوپدی گفت: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی یک تکلیف حاکمیتی و با سازمان تامین اجتماعی متفاوت است.

دکتر تقی نوربخش در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برقراری نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی از وظایف دولت و از اصول ایجابی و اهداف نظام جمهوری اسلامی است که سازمان‌های مختلف متولی این امر باید آن را اجرا کنند.

وی ادامه داد: نظام  جامع رفاه و تامین اجتماعی ورای ساختارهای تشکیلاتی و وظیفه حکومتی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که امنیت خاطر را برای آحاد مردم به دنبال دارد.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران همچنین گفت: در سال 80 ایده ایجاد چنین نظامی مطرح شد. یک نظام اجتماعی در این زمینه طراحی و ایده آن به صورت وزارتخانه در سال 84 محقق شد، اما با ادغام این بخش در وزارت کار در واقع به عقب برگشتیم و این باعث شده وضعیت فعلی بیمه ‌ای در حال حاضر در شأن نظام و مردم ما نباشد چرا که ساختارهای بیمه‌ای و حمایتی و امدادی باید در کنار یکدیگر عمل کنند.

نوربخش خاطر نشان کرد: کشور ما در حال حاضر و در بحث بیمه ای با چالش های بسیاری روبرو است، زیرا منابع و ورودی‌های صندوق‌های بیمه‌ای از خروجی آنها کمتر است و بیمه‌ها به لحاظ مصارف جاری و تعهدی پاسخگوی مخارج نیستند؛ بنابراین در مجموع امنیت خاطری که یک بیمه شده باید داشته باشد برای وی فراهم نمی‌شود.

قائم‌مقام سابق مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با اشاره به بحث معلولان و توانمندسازی آنها، افزود: وظیفه سازمان بهزیستی در این حوزه بسیار حیاتی است اما آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشده اما باید توجه کنیم توانمندسازی افراد برای ایجاد مشارکت اجتماعی یکی از نکات مهم در نظام جامع تامین اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha