رئیس انجمن تغذیه ایران، معتقد است، افراد مرفه جامعه بیشتر دچار سوء تغذیه ناشی از پرخوری می‌شوند.

دکتر سیدضیاءالدین مظهری در گفتگو با مهر، اظهار داشت: اولین مسئله ای که در ارتباط با سوء تغذیه باید در جامعه برای ما روشن شود، این است که بدانیم عامل بروز سوء تغذیه فقط فقر نیست.

وی توضیح داد: عدم تعادل در دریافت انرژی، پروتئین ها و عوامل مغذی مثل مواد معدنی، ویتامین ها و...، از جمله مواردی است که موجب بروز سوء تغذیه در جامعه می شود که از آنها غافل مانده ایم.

رئیس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: سوء تغذیه تنها متوجه قشر کم درآمد و نیازمند نبوده و طبقه مرفه جامعه نیز دچار سوء تغذیه ناشی از بیش خوری و پرخوری می شوند.

مظهری تاکید کرد: بنابراین، سوء تغذیه بیشتر بر می گردد به عدم آگاهی جامعه از مفهوم تغذیه سالم و اینکه تغذیه تنها برای رفع گرسنگی ظاهری و احساس لذت بردن، نیست.

وی گفت: در واقع، ما باید بتوانیم با استفاده از تغذیه مناسب، 50 ماده حیاتی را به صورت روزانه در اختیار بدن قرار دهیم تا دچار سوء تغذیه نشویم.

رئیس انجمن تغذیه ایران تصریح کرد: 50 درصد مشکلات تغذیه ای، با دادن آگاهی و آموزش به جامعه، قابل حل است. زیرا، مشکل عمده سوء تغذیه در جامعه که در سطح بسیار وسیعی، افراد مرفه و غیر مرفه و به خصوص کودکان را در بر گرفته است، ناشی از عدم آگاهی یک تغذیه سالم است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha