کودکان و نوجوانان ایرانی نیز همچون بزرگسالان با مشکل چاقی و اضافه وزن مواجه اند که این مسئله می تواند سلامت آنان را تهدید کند.

دکتر مسعود نواصرزاده، متخصص غدد و گوارش، با اشاره به روند رو به رشد چاقی در دو دهه اخیر، به مهر، گفت: در طول 20 سال گذشته، روند چاقی رشد دو تا سه برابری داشته است.

وی، از مشکل چاقی به عنوان شایع‌ ترین علت مرگ قابل پیشگیری نام برد و افزود: بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان، از اضافه وزن رنج می برند.

نواصرزاده با اشاره به شیوع مشکل چاقی در میان افراد بزرگسال ، گفت: متاسفانه کودکان و نوجوانان نیز با این مشکل مواجه هستند، به طوری که حدود 17 درصد کودکان و نوجوانان ایرانی، دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

این متخصص غدد و گوارش ادامه داد: همچنین 50 تا 60 درصد از افراد بالای 20 سال کشور نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل چاقی تنها مختص جامعه ایران نیست، اظهار کرد: چاقی به عنوان اپیدمی در جهان شناخته شده است، به طوری که 1/1 میلیارد نفر در جهان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

نواصرزاده تصریح کرد: از آنجا که چاقی منجر به عوارض بسیاری از جمله سکته ‌های قلبی، دیابت نوع 2، فشار خون، افزایش چربی خون و برخی سرطان‌ ها می شود، می بایست اطلاع رسانی مناسبی در جهت پیشگیری از بروز این مشکل صورت داد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha