سلامت نیوز:‌معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: رشد شگرف مسائل آموزشی باعث شده که ما امروزه پاسخگوی تمام نیازهای خدمات درمانی و سلامتی مردم در کشور باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بهرام عین اللهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت شب گذشته در نشست نخبگان و دست اندرکاران وزارت بهداشت که در سالن همایش های رازی برگزار شده بود با بیان اینکه شاهد رشد بسیار شگرف مسائل آموزشی در کشور هستیم گفت: امروزه با اینکه جمعیت ما دو برابر شده ولی تمام نیازهای سلامت و درمانی مردم کشورمان را پاسخگو هستیم که این امر به دلیل تلاش در حوزه آموزش است در واقع سلامت مردم مدیون حوزه آموزش می باشد.

وی افزود: ما در ابتدای انقلاب تنها یک رشته فوق تخصصی داشتیم و بیشتر پزشکان کشورمان را پزشکان هندی و پاکستانی تشکیل می دادند و همچنین بسیاری از بیمارانمان برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند ولی امروزه با تلاش و همکاری شما اساتید و متخصصان برجسته کشور توانسته ایم در منطقه خود و علوم پزشکی حرف های زیادی را بزنیم.

وی در ادامه به اعلام گزارش عملکرد حوزه آموزش از سال 84 به بعد اشاره و اظهار کرد: طی این چند سال حدود 44 هزارو دویست پزشک تربیت شده که 8 هزار نفر آن دندانپزشک و 7 هزار نفر داروساز بوده اند همچنین بیش از 167 هزار پیراپزشک نیز تربیت شده است.
ایجاد 154 برنامه آموزشی، 12 دانشگاه جدید در مناطق محروم تأسیس 201 دانشکده ایجاد 24 شعبه بین الملل، ایجاد 635 مرکز تحقیقات 28 پژوهشکده 1 پژوهشگاه و 57 انجمن جدید از دیگر اقدامات انجام شده در این چند سال است

عین اللهی ادامه داد: ایجاد مرکز هیأت علمی در وزارت بهداشت، ایجاد مرکز سنجش آموزش پزشکی، ایجاد کتابخانه دیجیتال اجرای طرح معرفت، برگزاری جشنواره شهید مطهری برای قدردانی از اساتید نیز از جمله برنامه های دیگر است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره و تصریح کرد: امروز وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع PHD به 1400 نفر کارشناسی ارشد از 800 نفر امروزه به 4600 نفر و دستیاری از 5 هزار نفر به 11 هزار نفر در سال رسیده است.

عین اللهی به قطب های علمی در کشور اشاره و افزود: در حال حاضر 46 قطب علمی در کشور ایجاد شده است که نه تنها این قطب ها در شهرهای بزرگ بوده بلکه بیشتر در استان های دیگر است به عنوان مثال بهترین قطب نانو فناوری کشور در استان زنجان قرار دارد.
باید توجه داشت که امسال تغییراتی اساسی در امتحانات فوق تخصصی صورت گرفته و دیگر دانشجویان در 26 رشته امتحان نمی دهند بلکه امتحانات به 3 گروه جراحی اطفال و داخلی تقسیم شده.

وی در پایان به نقش انجمن ها در آموزش پزشکی تأکید و خاطر نشان کرد: انجمن های پزشکی در کشورهای پیشرفته نقش آموزش پزشکی دارند بنابراین انجمن های پزشکی کشور با پتانسیل خوبی که در آن ها وجود دارد می توانند نقش پر رنگی در برنامه ریزی آموزشی و درمان نیز داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha