سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی بااشاره به احتمال افزایش دمای هوا در روزهای آتی ، دهلران را گرم ترین نقطه کشور در روز پنج‌شنبه اعلام کرد و گفت:دمای هوا در این منطقه تا بعدازظهر دیروز به 52 درجه بالای صفر رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محمد اصغری حداکثر دمای روز پنج شنبه تهران را 39.5 درجه بیان کرد گفت: این دما نسبت به روز گذشته دو دهم درجه کاهش داشته است.

اصغری افزود: براساس پیش بینی فصلی، امسال دراکثر مناطق کشورنسبت به شرایط عادی، دمای هوا نیم تا یک و نیم درجه گرم تر می‌شود.

وی با بیان اینکه این گرما هنوز اتفاق نیفتاده است، گفت :رکوردی در جایی از استان تهران به ثبت نرسیده است.

اصغری افزود: اگرچه در قزوین و قم، دیروز نسبت به شرایط بلندمدت، مقداری هوا گرم تر شده بود و برای 27 تیر رکورد زده شد، اما برای تهران اینطور نیست.

کارشناس هواشناسی گفت : چیزی که باید نگران باشیم و به آن توجه کنیم تداوم گرماست که تاکنون حس نکرده ایم.

وی درباره ادامه داشتن گرما نیز گفت :نبایدشک کنیم که در گرم ترین روزهای سال قرار داریم.

اصغری افزود : تا روز یک شنبه روند کاهش دما را داریم و کاهش دمای هوا امروز و فردا با شیب تندتری خواهد بود.

وی گفت: سپس این شیب کند می شود، اما نیمه دوم هفته آینده نیز روزهای گرم تری در انتظار ماست.

اصغری درباره اینکه این روزها گرم ترین روزهای سال است یا در مرداد ماه نیز روزهای گرمی خواهیم داشت؟ گفت: به طور میانگین از15 تیر تا نیمه مرداد روزهای گرم سال است اما امکان دارد که جابجا یا پس و پیش شود.

وی افزود: دقیقا نمی توان گفت که در چه بازه زمانی گرم ترین روزهای سال است.

اصغری علت این موج گرما را زاویه تابش خورشید به زمین بیان کرد و گفت : باید دید در چه موقعی از سال هستیم.

وی افزود : به هرحال جریان های جنوبی حاکم است و باعث می شود تا هوای گرم و مرطوب از عرض های بالاتر غالب باشد و هوای گرم و کم فشار حرارتی مطلق در کشور حاکم شود.

اصغری با مقایسه این روزهای گرم سال با سال گذشته به واحد مرکزی خبر، گفت : پارسال تداوم گرما بیشتر از امسال بود و چند روز پشت سر هم دمای 40 درجه را در پایتخت داشتیم و این اتفاق هنوز نیفتاده است و باید منتظر باشیم رخ دهد زیرا به پیش بینی فصلی خیلی معتقدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha