سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اینکه کمبود داروهای مخدر در مراکز ترک اعتیاد صحت ندارد، گفت: روند تولید و توزیع داروهای مخدر کمی کندتر از سایر داروهاست، اما همه آنها به موقع تحویل مراکز ترک اعتیاد می‌شوند.

دکترمصطفی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اکنون 4500 فرآورده دارویی در بازار موجود است، عنوان کرد: از این تعداد نزدیک به 1500 دارو را اصلاح قیمت کرده‌ایم ولی این امر هم به مرور انجام شده است و میانگین اصلاحات قیمتی دارو، حدود 40 درصد است.

وی ادامه داد: نماینده سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کمیسیون قیمت‌گذاری حضور دارد، بنابراین اعداد و ارقامی که توسط افراد مختلف مبنی بر افزایش قیمت دارو اعلام می‌شود، مبنای دقیقی ندارد.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در صدد هستیم مشکلات موجود با همکاری بیمه‌ها و وزارت بهداشت به حداقل ممکن برسد، گفت: همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا دارو را در زمان مناسب، تعداد مناسب و با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

آیا ارز دارو آزاد می‌شود؟


وی در واکنش به زمزمه‌هایی پیرامون آزادسازی ارز دارویی، گفت: آنچه که مقامات بالا بخشنامه کرده‌اند و ما مجری آن هستیم، قیمت‌گذاری بر اساس ارز مبادله‌ای است.

کریمی با بیان اینکه آزادسازی ارز دارو حداقل در آینده نزدیک رخ نخواهد داد، گفت: اگر بناست صنعت داروسازی روند رو به رشدی داشته باشد، باید متناسب با سایر بخش‌ها افزایش قیمت را برای آن لحاظ کرد.

وی افزود: البته این افزایش‌ قیمت‌ها را باید از ناحیه بیمه‌ها برای بیماران پوشش دهیم.

دکتر شمسعلی رضازاده، معاون داروی سازمان غذا و دارو نیز در گفت وگویی پیرامون آزادسازی ارز دارویی اعلام کرده است: چنین اتفاقی نمی‌افتد، وزارت بهداشت برای دارو تا پایان سال برنامه‌ریزی کرده‌است. بنابراین تامین ارز دارو و فرآورده‌های دارویی تا پایان سال با ارز مبادله‌ای خواهد بود. امیدواریم دولت آینده هم همین سیاست را ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha