سلامت نیوز: ناصر سیم فروش، چهره ماندگار رشته ارولوژی کشور گفت: تاکنون 30 هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده و چهارمین پیوند همزمان کلیه و پانکراس هم در بیمارستان لبافی نژاد انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ناصر سیم فروش شب گذشته در مراسم ضیافت افطار انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: پیوند کلیه در کشور ما طی سالهای گذشته انسانهای زیادی را از مرگ حتمی نجات داده و درد و رنج بی امان را از هزاران نفر جدا کرده و آنان را به زندگی سالم بازگردانده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 30 هزار پیوند کلیه در کشور ما انجام شده و کشورهای زیادی هستند که حسرت این همه پیشرفت علمی و پزشکی را در ایران می خورند و آرزو دارند بتوانند به روشهایی که پزشکان ما انجام می دهند بیمارانشان را به زندگی سالم برگردانند.

وی گفت: بیش از 500 کودک تاکنون با انجام پیوند کلیه به زندگی سالم برگردانده شده اند، زندگی که می توانند با دیالیز صفاقی یا دیالیز خونی یک عمر با درد و رنج و ناراحتی همراه باشد.

سیم فروش ادامه داد: دیابت و چاقی اکنون دو عامل مهم افزایش بیماریهای کلیوی است. باید با آموزشهای مناسب به مردم جلوی بروز موارد بیشتر نارسایی کلیه را در کشور بگیریم و برای رسیدن به این هدف افزایش آگاهی خانواده ها و والدین ضروری است.

وی همچنین از انجام چهارمین پیوند همزمان کلیه و پانکراس در بیمارستان لبافی نژاد خبر داد و گفت: این روش فقط از طریق اهدا از مرگ مغزی ممکن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha