سلامت نیوز:‌ شاید این سوال برای برخی از افراد مبتلا به بیماری‌های روان‌پزشكی پیش بیاید كه بهترین گزینه كاری و تفریحی برای آنها در اوقات فراغتشان چیست؟...

 یا اینكه چگونه می‌توانند برای اوقات فراغت خود برنامه‌‌ریزی كنند تا فعالیت‌های مختلفشان در كنار دارودرمانی بتواند به بهبود سریع‌تر وضعیت بیماری آنها كمك كند؟ در پاسخ باید گفت از مهم‌ترین وضعیت‌هایی كه همراه با بیماری‌های روان‌پزشكی دیده می‌شود و گاهی عامل ایجا‌دكننده بیماری و گاهی هم عارضه آن محسوب می‌شود، تنهایی و انزواست. به همین دلیل یكی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای افرادی كه با مشكلات، ناراحتی‌ها و بیماری‌های اعصاب و روان‌ درگیر هستند، گذراندن اوقات فراغت با خانواده است. این گذران وقت می‌تواند به صورت گفت‌وگو با اعضای خانواده و دوستان یا رفتن به دامن دشت و طبیعت همراه آنها باشد. تقویت پیوندهای خانوادگی و روابط دوستانه نیز زمینه‌ها را برای تسریع درمان بیماری‌های روان‌پزشكی فراهم می‌كند، روحیه بیمار را افزایش می‌دهد و احساس امنیت و هویت اجتماعی و خانوادگی را برایش به ارمغان می‌آورد.
 اگر بیمار مبتلا به ناراحتی‌های روان‌پزشكی روحیه خوبی داشته باشد، سیستم ایمنی بدنش هم سعی بیشتری در برگرداندن وضع بیمار به حالت عادی می‌كند. مطالعه‌ها نشان می‌دهد زمانی كه فرد افسرده تنهاست، كاركرد سلول‌های ایمنی بدنش كاهش پیدا می‌كند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی یا بدخیمی‌ها قرار می‌گیرد بنابراین افراد مبتلا به بیماری‌های روا‌ن‌پزشكی در ایام فراغت، نباید تنها بمانند و لازم است وقت خود را در كنار سایر اعضای خانواده بگذرانند. البته در این میان، نقش سایر اعضای خانواده هم در تنها نگذاشتن این بیماران بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود.
منبع:‌هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha