جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 78489
سلامت نیوز: یک متخصص ارتوپدی استفاده از بریس، حرکات ورزشی اصلاحی و انجام جراحی را از روش‌های بهبود یا درمان ضایعه اسکولیوز دانست.

دکتر فرشید باقری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: انحراف ستون فقرات خلاف جهت طبیعی بدن به صورت S شکل باعث بروز ضایعه اسکولیوز می‌شود و ممکن است به صورت مادرزادی و یا اکتسابی باشد.

وی ادامه داد: در مواردی که این انحراف خفیف باشد و میزان انحراف آن شدت کمی داشته باشد با مصرف بریس می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و حدود پنج تا 10 درجه از انحراف آن کم کرد ولی این روش برای درمان و اصلاح کارآمد نخواهد بود.

باقری انجام حرکات اصلاحی ورزشی را در کاهش انحراف ستون فقرات موثر دانست و گفت: اگر بروز اسکولیوز در مواردی باشد که ستون فقرات هنوز شکل ساختاری نگرفته و بدن انعطاف‌پذیر است می‌توان با حرکات ورزشی اصلاحی از شدت زاویه آن کم کرد.

این دانشیار ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درمان بیماری علاوه بر این‌ که با مصرف بریس و انجام حرکات اصلاحی تا حدودی قابل رفع است، اما انحرافاتی که مادرزادی باشد با انجام عمل جراحی نتیجه‌بخش است.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر زاویه انحراف ستون فقرات کم باشد در نواحی خاصی که با قطر بیشتر تشکیل شوند، چندان به چشم نمی‌آید اما در مناطقی که نزدیک گردن باشد، این انحراف به شکل جدی نشان داده می‌شود.

باقری به زمان تشکیل اسکولیوز اشاره کرد و گفت: هر چه زمان به وجود آمدن این انحراف به زمان بلوغ اندام افراد نزدیک‌تر باشد، فرد این شانس را دارد که جلوی پیشرفت آن را بگیرد.

این متخصص ادامه داد: انحراف ستون فقرات اگر در سنین پایین به وجود بیاید، به دلیل رشد بدن و فاصله زیادی که تا کامل شدن رشد وجود دارد هر روز بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha