دانشکده های علوم نوین در پزشکی در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی با تجهیز و راه اندازی گروه های آموزشی مرتبط با فناوری های نوین تأسیس می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دانشکده علوم نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران به طور عملی کار خود را با راه اندازی دکتری تخصصی رشته های پزشکی مولکولی، نانوتکنولوژی پزشکی و بیوتکنولوژی پزشکی و پذیرش دانشجو در این رشته ها از بهمن ماه آغاز خواهد کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران هم اکنون در این رشته ها دارای مقطع کارشناسی ارشد است و پس از تأیید نهایی شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت بهداشت و راه اندازی مقطع دکتری تخصصی این رشته ها زمینه فعالیت دانشکده علوم نوین هرچه سریعتر فراهم خواهد شد.

دانشکده علوم نوین دانشکده ای بین رشته ای خواهد بود که با همکاری دیگر گروه های آموزشی زمینه فعالیت های نوین در عرصه پزشکی را فراهم می آورد.

وزارت بهداشت در نامه ای به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت رسمی خود را با فعالیت دانشکده علوم نوین پزشکی در این دانشگاه اعلام کرده است.

این موافقت در جلسه یکصد وهفتاد و هفتم شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و تغییر کاربری دانشکده ابوریحان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشکده علوم نوین پزشکی بدست آمده است.

به گزارش مهر، در همین زمینه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز مقدمات راه اندازی دانشکده فناوری های نوین در پزشکی را ایجاد کرده و آن را به تصویب شورای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رسانده است.

تأمین اعضای هیئت علمی و فضای فیزیکی مورد نیاز برای این دانشکده در دستور کار قرار گرفته است و به زودی با پذیرش دانشجو در رشته های نانوفیزیک پزشکی، پزشکی مولکولی و بیولوژی سلولی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) راه اندازی خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha