سلامت نیوز : بیمه به عنوان یکی از ارکان مهم زندگی امروزی محسوب می‌شود که به عنوان صنعتی عظیم و گسترده از آن یاد می‌شود و در کلیه امور زندگی حضوردارد. از اینرو وظیفه بسیار سنگینی بر عهده بیمه وجود دارد که یکی از آنها ارتباط دو طرفه بیمه و اعتمادسازی ما بین خود و بیمه شونده است که در غیر این صورت سبب بدبینی و عدم اطمینان است و محکوم به شکست خواهد بود. از این‌رو سازمان‌های بیمه با ارائه خدمات و تسهیلات مختلف و فراوان سعی در اعتمادسازی و جلب مشارکت بیشتر می‌کنند تا ضمن جلب رضایت بیمه شوندگان خود بتوانند رقابت شدید و تنگاتنگی با دیگر سازمان‌های بیمه داشته باشند و با خوشنامی و جلب اعتماد بتوانند به بزرگترین سازمان بیمه بدل شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های بزرگی است که بیمه شاغلان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها و... را بر عهده دارد و هر ماه مبالغی از حقوق آنها تحت عنوان بیمه تکمیلی که شامل مکمل درمان، مکمل درمان آزاد، مکمل عمر و حادثه... کسر می‌گردد، به این امید که آنها بدون هیچ واهمه و ترسی از قیمت‌های سرکش، به درمان خود بپردازند و مبلغ کامل آن را از بیمه دریافت کنند. گرچه ماجرای بیمه تکمیلی در اصل پس‌اندازی است که بیمه شونده نزد بیمه انجام می‌دهد تا در مواقع ضروری از آن پس‌انداز استفاده نماید؛ که این هیچ سود و منتی را برای بیمه شونده به همراه ندارد و تنها سازمان خدمات درمانی است که از این سرمایه‌گذاری سود می‌برد.

اما با نگاهی ریزتر به ماجرای بیمه تکمیلی و عملکرد سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح لایه‌های پنهانی به وجود می‌آید که سبب نارضایتی بسیاری از بیمه شوندگان شده و این ماجرا و عدم پاسخگویی مسوولان سبب شده تا بسیاری از بیمه شوندگان پشیمان شده و بخواهند از آن انصراف دهند، که این دقیقا به این معناست که سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در جلب اعتماد مشتریان خود و ارائه تسهیلات به آنها کاملا ضعیف عمل‌کرده و شکست خورده است و تنها در راستای سود جویی عمل کرده است بی‌آنکه بخواهد حقوق بیمه شوندگان خود را که در برابر آنها مسوول و متعهد بوده به رسمیت بشناسد که این حقیقتی بسیار تلخ و وحشتناک برای این سازمان محسوب می‌شود.

اما موضوع بسیار جالبی که در این میان وجود دارد و سبب سلب اطمینان بیمه شوندگان این سازمان شده و به ابهامات فراوانی دامن می‌زند این است که هر ماه به صورت اتوماتیک مبالغ قابل توجهی از سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل آن، غیر از خدمات درمانی و بیمه عمر و حادثه و... تحت عنوان مکمل درمان، مکمل درمان آزاد، مکمل عمر و حادثه و... کسر می‌گردد که در مجموع رقم سنگینی به بیمه‌شونده تحمیل می‌شود؛ اما اگر برای بیمه‌شونده اتفاقی بیفتد که مجبور شود به صورت اورژانسی هزینه‌های درمان را بپردازد به امید آنکه مبالغی را که خرج کرده و بیمه به پرداخت کامل آن متعهد است، با سختگیری‌های بی‌مورد بیمه اگر مورد قبول واقع گردد،‌ پس از افتادن در پروسه بسیار طولانی بروکراسی‌های اداری و با پیگیری‌های مدام بیمه‌شونده در بهت و حیرت فقط یک‌پنجم از مبلغی که خرج شده به آن پرداخت می‌شود که این موضوع در کنار عدم پاسخگویی مسوولان ذی‌ربط با استناد به تابلوی نصب‌شده که برابر قانون، توهین به افراد سبب مجازات زندان است سبب شده تا پاسخگویی و تکریم ارباب‌رجوع و انتقادات آنها به خوبی به تصویر کشیده شود و ابهامات فراوان، موجب نارضایتی بسیاری از بیمه‌شوندگان شده و به گمانه‌زنی‌های فراوانی دامن زده شود.

از این رو مسوولان سازمان خدمات‌درمانی موظف هستند به تعهدات خود که تعهدی دوطرفه است پایبند بوده و هزینه‌های کامل را پرداخته و حسن‌نیت خود را به اثبات برسانند و به بسیاری از ابهامات پایان داده و با بازنگری در قوانین خود، اعتمادسازی کرده و رضایت بیمه‌شوندگان خود را که بدبین و در میان بروکراسی شدید و بیمارگونه سازمان ذی‌ربط سردرگم هستند را به دست بیاورند و توجه و به رسمیت شناختن حقوق بیمه‌شوندگان و پایبندی به تعهدات خود و صداقت با مشتریان تنها راه خوشنامی و ادامه حیات سازمان خواهد بود. از این رو بد نیست مدیران سازمان حتی برای یک روز هم که شده چندساعتی بی‌واسطه و دور از میز ریاست در میان مردم حضور یافته و از نزدیک شاهد مشکلات بیمه‌شوندگان باشند و برای حل مشکلات آنها راهکاری اساسی بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha