شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 78529
سلامت نیوز : مشاور سازمان پزشکی قانونی گفت: مجوز سقط‌درمانی تنها د رموردی که جنین زیر ۱۹ هفته باشد صادر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ حامد نائیجی، مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی در نشست تخصصی فقه درمانی اظهار داشت: در دهه 70 مواردی که جنین با مشکل ژنتیکی مواجه بوده و مادران تحت خطر جانی بودند مجوز صادر می‌شد که این موضوع به مجوز سقط درمانی معروف است. یکی از مجوز سقط‌درمانی به تالاسمی ماژور بوده که در سال 76 با موارد و معضلی مواجه بودیم که در سال 81 کمیته پژوهش سازمن با همکاران کارشناسی فقهی مواردی را مجاز دانست تا بر مبنای آن مجوز سقط‌درمانی صادر شود که در نهایت در سال 84 قانون سقط‌درمانی در مجلس تصویب شد که در آن بحث هرج مادر و خطر جانی برای وی مطرح شد.

مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: کسانی که در معرض خطر قرار دارند بدانند یک فرآیند قانونی با مجوز شرعی و نظارت سازمان اعمال می‌شود تا از این امکان استفاده کرده و شاهد عوارض این مسئله نباشیم.

نائیجی بیان کرد: در 12 تیر یکی از رسانه‌ها مطلبی با تیتر تابوی سقط جنین می‌شکند گزارشی مطرح کرد که در تنظیم آن مطالبی ذکر شده که بی‌دقتی بوده و مفاهیم را درست القاء نکرده است. در واقع سقط‌های غیرقانونی همانطور که از اسمش مشخص است ما مسئولیتی برای آن نداشته و نمی‌توانیم کاری کنیم. همچنین در این گزارش پزشکی سازی نیز مطرح شد.

وی بیان کرد: القای مفهوم نادرست تبعات نادرستی دارد که در اینگزارش آمده است رشد 32 درصدی سقط جنین در اصفهان وجود دارد که باید گفت که 32 درصدی مربوط به صدور مجوز سقط جنین است.

وی ادامه داد: مفهومی که در جامعه القاء می‌شود و تحت سقط‌درمانی بوده زاییده زحماتی بوده که در پزشکی قانونی می‌کشند.

مشاور سازمان پزشکی قانونی گفت: بالای 19 هفته مجوز سقط جنین صادر نمی‌شود و این امر برای زیر 19 هفته بوده که پزشکان باید در پایش این موضوع و بیمار دقت کرده و مردم باید بدانند که از زمان مجوز بگذرد امکان آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha