سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام کرد: تعداد داروهای نایاب در کشور کمتر از 60 قلم دارو است.

دکتر شمسعلی رضا زاده در گفت وگو با پانا، با اعلام اینکه تعداد داروهای نایاب را تا آنجا که توانستیم کم کرده ایم به طوری که در حال حاضر تعداد داروهای نایاب در کشور کمتر از 60 قلم دارو است، اظهار کرد: تعداد داروهایی هم که نایاب هستند داروهای ویژه ای هستند اما  سعی و تلاش ما این است که این تعداد را به حداقل ممکن نزدیک کنیم.

 
وی با اشاره به کمبود دارو در کشور نیز گفت: تعداد کمبودهای دارویی در کشور اندک است. البته 20 داروخانه تهران محل عرضه داروهای کمیاب هستند.
 
رضازاده در خصوص نایاب بودن و افزایش چندبرابری قیمت داروی متفرومین هگزال بیماران دیابتی نیز به پانا گفت: واردات این دارو را نداریم و مشابه ایرانی آن در بازار وجود دارد و بیماران می توانند از این دارو استفاده کنند. البته بیماران می توانند آمار داروها را از سامانه 1490 دریافت کنند.
 
معاون داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به پرداخت یارانه دارو نیز تصریح کرد: یارانه مابه ‌التفاوت قیمت دارو به بخشی از بیماران بیمه شده تامین اجتماعی که وزارت بهداشت شماره حساب آن ها را در اختیار دارد، آغاز شده است.
 
این مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان اینکه ملاک ارزیابی برای اعلام کمبودهای دارویی، آماری است که از سطح داروخانه‌ها و تماس‌های مردمی با 1490 دریافت می‌ شود، یادآور شد: این آمارها با برآوردهای سازمان غذا ودارو و وضعیت موجود در بازار مطابقت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha