سلامت نیوز : عباس صلاحی گفت: این طرح که قرار بود در صحن علنی مجلس مطرح شود با نظر هیات رئیسه مجلس فعلا از دستور کار خارج شد.

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با برنا در خصوص طرح دو فوریتی حمایت از بیماران خاص اظهار داشت: جامعه هدف این طرح بیماران کلیوی شاغل است، دراین طرح برای بیماران کلیوی شاغل از نظر ساعت کاری، بیمه درمانی و نیز هرینه‌های درمانی امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هدف عمده ما در این طرح تعریف بیماری‌های خاص و تعیین بیماری‌هایی است که در این گروه جای می‌گیرند در صورتیکه این بیماری‌ها مشخص شوند راحت‌تر می‌توان مبتلایان به این بیماری‌ها را از نظر شرایط کاری، درمان و هزینه‌های درمانی مورد حمایت قرار داد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان با اظهار تاسف از اینکه در حال حاضر تعریف مشخصی در رابطه با بیماری‌های خاص وجود ندارد، تصریح کرد: نبود چنین تعریفی موجب می‌شود که برخی از این بیماران دایره خدمات رسانی خارج شده و به دلیل این کمبود، به ناحق از خدماتی که باید به یک بیمار خاص ارایه شود، محروم گردند که طرح دو فوریتی بیماران خاص در تلاش است این نقیصه را برطرف سازد.

وی تاکید کرد: این بیماران به دلیل داشتن شرایط خاص باید مورد حمایت‌های خاص نیز قرار گیرند تا با شرایط مناسب‌تری به کار بپردازند همچنین با توجه به هزینه‌های سرسام آور دارو و درمان و نیاز مبرم این بیماران به درمان‌های خاص این گروه باید به لحاظ هزینه‌های درمانی نیز حمایت شوند. 

صلاحی با بیان اینکه این طرح قرار بود در صحن علنی مجلس مطرح شود، گفت: با نظر هیات رئیسه مجلس، طرح دوفوریتی حمایت از بیماران خاص فعلا از دستور کار خارج شد و به جای آن به طرحی در مورد اصناف که بسیار وقت گیر بود رسیدگی شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اظهار امیدواری ازاینکه این طرح به‌زودی در دستور کار مجلس قرار بگیرد، اظهار داشت: طرح‌هایی که فوریت دارند به دلیل اهمیت خاصشان باید زودتر در دستور کار قرارگرفته و در مجلس مطرح شوند و تاخیر در تصویب ‌آن‌ها قطعا آثار سویی در جامعه خواهد داشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha