سلامت نیوز : بشیر حاجی‌بیگی در رابطه با ویژگی‌های اهدای خون در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به کاهش ذخایر خونی، از بیمارستان‌ها خواستیم جراحی‌های غیرضروری را متوقف کنند.

مدیركل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با برنا ابراز داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان مراجعه مردم برای اهدای خون کاهش داشته؛ اما در بیمارستان‌ها جراحی‌ها همچنان ادامه دارد و این موضوع کاهش ذخایر خونی در کشور را به همراه داشته است.

وی در این رابطه افزود: برای رفع این مشکل احتیاج به کمک مردم داریم که همواره در صحنه حضور داشته‌اند؛ اما تقاضای ما از مردم این است که اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و اگر قصد اهدا خون دارند از هم‌اکنون اقدام کنند و یا بعد از شب‌های قدر به اهدا خون بپردازند. 

حاجی بیگی در رابطه با دلایل این توصیه خاطرنشان کرد: مردم به تناسب اعتقادات دینی خود علاقه بیشتری برای اهدا خون در شب‌های قدر دارند اما سازمان انتقال خون امکانات و شرایط پذیرش جمعیت زیادی از اهدا کنندگان را در این شب‌ها ندارد، لذا مراکز دریافت خون در این شب‌ها با صف‌های طولانی روبه‌رو خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: با توجه به شرایط موجود بانک خون ما با ارسال ابلاغ‌هایی از بیمارستان‌های سطح کشور خواستیم که جراحی‌های غیرضروری را متوقف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha