سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ از تشکیل کمیته دارویی به منظور ارائه گزارش از وضعیت دارو در کشور به رئیس جمهور منتخب و تشکیلات دولت آینده خبر داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: این کمیته دارویی متشکل از 4 عضو است که رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، رئیس انجمن داروسازان ایران، رئیس انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران و رئیس انجمن داروسازان بالینی ایران، اعضای این کمیته هستند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر در زمینه بازار دارویی کشور وجود دارد، افزود: وضعیت دارو همچنان بحرانی است و اگر مسئولین وزارت بهداشت کاری هم انجام داده باشند، هنوز اقدامات شان ملموس نیست.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام اینکه قیمت برخی اقلام دارویی رسما 3 برابر شده است، گفت: قرار شده این کمیته در زمینه وضعیت دارو گزارشی تهیه کند و آن را به رئیس جمهور منتخب گزارش بدهد و اگر این دیدار میسر نشد، آن را به تشکیلات و دست اندرکاران دولت یازدهم در حوزه سلامت، ارائه دهد.

خسرونیا با انتقاد از کیفیت برخی داروهای وارداتی و همچنین ساخت داخل، افزود: ممکن است تصمیمات کمیته دارویی در دوره جدید سازمان نظام پزشکی مطرح بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha