شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 78563
سلامت نیوز : احساس خوشبختی در برخی افراد آن قدر نسبی است که با کوچک ترین اتفاقی رنگ عوض می کند. یک زوج جوان در شرایطی می توانند در مسیر آینده به درستی گام بردارند که در مورد بدیهیات و اصول اولیه زندگی خود به نتیجه و اشتراک نظر رسیده باشند. به دنبال رعایت این اصل مهم است که آن ها می توانند به موضوعاتی مثل بچه دار شدن بیندیشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اگر زن و شوهری رابطه متزلزل داشته باشند و شاخصه اصلی رابطه خوب زناشویی را نداشته باشند، تولد فرزند به آن ها کمکی نخواهد کرد و اگر شرایط عاطفی مناسبی داشته باشند رابطه آن ها مستحکم تر می شود. چیزی که مهم است خود رابطه است که باید از ابتدا خوب شکل گرفته باشد و رضایت نسبی در زندگی وجود داشته باشد. این طرز فکر که وجود بچه در زندگی موجب از بین رفتن اختلافات زناشویی می شود قابل تعمیم نیست و از سوی دیگر، ممکن است موجب ایجاد اختلافات جدیدی هم بشود.

البته در فرهنگ ما ایرانیان و به خصوص در باور ما مسلمانان فرزندآوری امری مقدس و سفارش شده است، همچنین احادیث و روایات زیادی نیز درباره برکات حضور فرزند در خانواده ذکر شده است که کاملا به آن ها باور داریم و این مسئله که اختلافات اساسی زناشویی که می توانند زندگی را از هم بپاشاند باید قبل از به دنیا آمدن فرزند حل شود، منافاتی با این باور دینی ما ندارد.

همه ما اذعان داریم که بچه دار شدن، احساس معنوی مادر بودن و مسئولیت شیرین پدر شدن را به وجود می آورد که نمی توان آن را با هیچ نعمت دیگری مقایسه کرد.

لذا بهتر است قبل از بچه دار شدن تمام جوانب را بررسی کنید و اطمینان یابید که رابطه شما با همسرتان آن قدر گرم هست که فضایی امن و آرام برای فرزندتان فراهم کند.

ضمن این که رضایت هر دو نفر برای بچه دار شدن شرط است زیرا در غیر این صورت، پذیرش مسئولیت های والدینی به راحتی انجام نمی گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha