شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 78564
سلامت نیوز : بعضی از علایم در دوران بارداری جدی است و نباید به آن ها بی توجه بود و در صورت مواجه شدن با این علایم باید به پزشک مراجعه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در این مطلب به بعضی از این علایم اشاره شده است.

درد معده و گرفتگی عضلات:گرفتگی عضلات معده یا درد معده در اوایل بارداری غیر عادی نیست اما اگر پس از چند هفته ادامه یابد باید بررسی شود.

خون ریزی یا ترشح غیرعادی:اگرچه در اوایل دوره بارداری ممکن است دچار خون ریزی شوید اما به طور کلی در صورت تازه و قرمز بودن خون یا مشاهده کردن ترشح غیرعادی، به پزشک مراجعه کنید.

ترشح مایعات:هنگام بارداری، نباید از زن باردار مایعات ترشح شود. اگر چنین باشد، احتمال ترشحات آمینوتیک وجود دارد که باید این علامت را جدی گرفت و به سرعت به پزشک مراجعه کرد.

سوزش هنگام دفع ادرار:درد یا سوزش هنگام دفع ادرار نیاز به معاینه پزشک دارد. با بروز تب همراه با کمردرد، این حالت بیشتر می شود.

سرگیجه یا غش:سرگیجه در اوایل بارداری امری نامتعارف نیست اما ادامه پیدا کردن آن در ۳ ماهه دوم و سوم بارداری غیرعادی است.

زمین خوردن یا آسیب رسیدن به شکم: از آن جا که در دوران بارداری وزن زن باردار و گرانیگاه وزنی تغییر می کند احتمال زمین خوردن زنان باردار بیشتر است اما برای اطمینان یافتن از سلامت زن بارداری که زمین خورده است، باید به پزشک مراجعه شود.

تاری دید:در صورت تاری دید یا اختلال در بینایی مانند دیدن نور سفید، دوبینی یا تیره شدن دید، به پزشک مراجعه کنید.

ورم ناگهانی دست، پا و صورت:این ورم ممکن است نشانه بیماری های متعدد باشد؛ بنابراین به پزشک مراجعه کنید.

سردردهای شدید:به علت افزایش هورمون ها، برخی زنان باردار در اوایل بارداری دچار سردردهای شدیدی می شوند. سردردهایی که ساعت ها طول می کشد، در برخی موارد نشانه مشکلی حاد است.

کاهش حرکت جنین:اگر احساس می کنید حرکت جنین بعد از ۲۱ هفته کند شده است یا به مدت ۲۴ ساعت حرکت نکرده است، به پزشک مراجعه کنید.

حالت تهوع یا استفراغ:این دو حالت در صورت ادامه پیدا کردن به ویژه اگر همراه با تب یا درد باشد، باید جدی گرفته شود.

خارش:این حالت در ماه های آخر بارداری به وجود می آید و می تواند همراه با ادرار پر رنگ و مدفوع کم رنگ باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha