سلامت نیوز : افراد مبتلا به دیابت از زمانی که بیماری آن ها تشخیص داده می شود تا آخر عمر نمی توانند هر چیزی را بخورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به همین دلیل لازم است که هر فرد دیابتی بداند که باید از خوردن چه موادی بپرهیزد. به نقل از سایت «MSN»، اغلب  ما تصور می کنیم که انواع سبزی ها غذاهای سالمی است و همه افراد اعم از سالم یا بیمار می توانند از آن استفاده کنند. اما اغلب سبزی های نشاسته دار برای دیابتی ها مضر است. این سبزی ها به دلیل طعم شیرینی که دارد به آسانی قابل شناسایی است.

علاوه بر آن بیشتر سبزی هایی که زیرزمین رشد می کند دارای شاخص گلایسمی بالاست و سریع میزان قند خون را افزایش می دهد. برخی سبزی ها دارای شاخص بالای گلایسمی نیست اما شیرین است از جمله کدو حلوایی. در این مطلب تعدادی از گیاهانی را که افراد دیابتی به هیچ عنوان نباید بخورند یا این که باید به میزان محدود مصرف کنند، درج شده است.

سیب زمینی: این سبزی شیرین، چاق کننده و پر نشاسته است. به همین علت باید در مصرف آن احتیاط کرد.

لوبیا: اگرچه لوبیا شیرین نیست اما پرنشاسته است. لازم نیست لوبیا کاملاً از برنامه غذایی حذف شود بلکه به صورت آب پز یا در فر پخته و به میزان محدود مصرف شود.

 لبو: لبو که زیرزمین رشد می کند تمام شیرینی را از خاک جذب می کند. اما به علت مفید بودن برای بدن می توان به صورت محدود از آن استفاده کرد.

 گوجه فرنگی: حاوی اسیدسیتریک است. بهتر است از مصرف گوجه فرنگی خام در سالاد پرهیز شود و در هنگام پخت نیز مصرف آن به حداقل برسد.

ذرت: ذرت نه تنها شیرین بلکه بسیار پرنشاسته است. بنابراین افراد دیابتی نباید هیچ نوع ذرتی را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha