سلامت نیوز : کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد، گفت: روزه‌داران بهتر است برای رفع تشنگی زودرس، در وعده سحری، سالاد مصرف کنند.

"مهدیه السادات حاجی میرزاده" در گفت‌وگو با (ایسنا) ، در مورد راههای مقابله با تشنگی در طول روز اظهار کرد: در مواقعی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند تابستان مقارن می‌شود یکی از مشکلات اساسی روزه‌داران، تشنگی در طول روز است.

وی افزود: محدود کردن مصرف نمک در وعده‌های افطار و سحر در این دوران بسیار مهم و کمک کننده است چرا که دریافت اضافه نمک، بدن را مجبور به واکنش کرده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر قابل توجهی آب از بدن دفع می‌شود.

او توصیه کرد: به غیر از مقدار نمک اندکی که برای طبخ، لازم است به غذا اضافه شود، هیچ مقدار اضافه‌تری سر سفره به غذا اضافه نشود.

این کارشناس تغذیه همچنین گفت: مصرف میوه و سبزی کافی نیز می‌تواند در طول روز از بروز تشنگی زودرس جلوگیری کند بنابراین بهتر است میوه در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار و سحر و سالاد بخصوص در وعده سحر مصرف شود.

وی ادامه داد: همچنین مصرف غذاهای با پروتئین بالا مانند انواع کباب‌ها(جوجه کباب، کباب کوبیده، برگ و مرغ...) در وعده سحر مناسب نبوده و سبب بروز تشنگی در ساعات اولیه روز می‌شود.

حاجی میرزاده تصریح کرد: همچنین در این ایام باید از حضور غیر ضروری در معرض نور خورشید اجتناب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha