سلامت نیوز : " مردم وقتی به بیمارستان می‌آیند که هزار و یک مشکل دارند و تنها امیدشان اینجاست. خدا نخواهد کسی بیمار شود و کارش به بیمارستان بیفتد. ما اینجا هر روز شرمنده مردم می‌شویم، چون نمی‌توانیم آن طور که دلمان می‌خواهد به مردم سرویس بدهیم، بیماران با هزار امید به بیمارستان می‌آیند و بدترین اتفاق ممکن این است که به آن‌ها بگوییم "جا نداریم، تخت نداریم، پرستار نداریم، امکانات نداریم و ..."

این عبارات زیبنده ما نیست، برای کسی که در وضعیت جسمی مناسبی نیست باید همه امکانات فراهم باشد. منِ نوعی که امکانات ندارم، به بیمارم بگویم از بیمارستان شریعتی، به کجا برود؟ از بیمارستان امام (ره) به کجا برود؟ باید کاری برای مردم بکنیم."

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این عبارات از زبان دکتر احمدرضا سروش، رییس بیمارستان شریعتی جاری می شود و تنها گوشه‌ای از آلام بیمارانی را به تصویر می‌کشد که از سر نیاز و درد به آغوش بیمارستان پناه می آورند. از وی خواستیم تا مشکلات مراکز درمانی کشور را مرور کند و اولویت‌های دولت آینده را برای حل این مسائل برشمارد.

رییس بیمارستان شریعتی ضمن تاکید بر اینکه دولت آینده باید سلامت را در اولویت اول بودجه‌ریزی قرار دهد، به ایسنا گفت: اکنون بیمارستان‌ها گرفتار سه معضل اساسی‌ هستند، اولین مشکل افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در بیمارستان است و با این وجود درآمدها با تعرفه‌های پایین هم حاصل نمی‌شود.

وی به طرح انتقاد از عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی پرداخت و عنوان کرد: هیچ‌کس پاسخ نمی‌دهد که چرا بیمه ها مطالبات بیمارستان ها را نمی‌دهند؟ بیمه بسیار راحت به این بهانه که پول ندارد مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت نمی‌کند.

رییس بیمارستان شریعتی با بیان اینکه بالغ بر 10 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکاریم، عنوان کرد: بیمه‌ها از حدود 9 تا 10 ماه قبل تاکنون مطالبات بیمارستان شریعتی را پرداخت نکرده‌اند.

سروش با بیان اینکه از سوی دیگر ارزش پول سال گذشته با امسال متفاوت است، گفت: خدمت همان خدمت است اما تجهیزات گران‌تر شده‌اند و باید به نحوی جبران شوند. اگر مشکل نقدینگی بیمارستان‌ها حل نشود، با بن‌بست روبرو خواهیم شد.

وی به تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: اگر تجهیزات فعلی دچار اشکال و نقص شوند، بیمارستان‌ها دیگر به راحتی نمی‌توانند آن را نوسازی و یا تعمیر کنند و این برای مردم مشکل بزرگی ایجاد می‌کند که هم تحریم‌ها و هم ارز در آن تاثیرگذار است و باید فکری به حال این مسئله کرد.

رییس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه آگاهی و سطح سواد مردم و توقعاتشان ارتقا یافته است، گفت: توقعی که مردم اکنون از حوزه سلامت دارند، همانند 10 یا 20 سال گذشته نیست. مردم از حقوق خود مطلع هستند و انتظار دارند رسیدگی بهتر و مطلوب‌تری برای آن‌ها انجام شود. رسیدگی خوب و مطلوب هم احتیاج به امکانات، نیروی انسانی، فضای مناسب و مدیریت خوب دارد.

سروش ادامه داد: تعداد نیروهای انسانی که اکنون در حوزه درمان مشغول ارائه خدمت هستند، کافی نیست و همین تعداد هم ناراضی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha