یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 78615
سلامت نیوز : کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت : مصرف خرما در ماه رمضان باعث می شود در مدت کوتاهی بدن قدرت و توانایی خود را به دست آورد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ افروز جعفرنیا در جمع خبرنگاران با اشاره به خواص خرما گفت: خرما میوه ای مفید است که در ماه مبارک رمضان ، بیشتر افراد روزه خود را با آن باز می کنند و این میوه سرشار از فیبر طبیعی، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر می باشد.

مهندس جعفرنیا بیان کرد: امروزه برخی خوراکی ها از قبیل زولبیا و بامیه جای خرما را در سفره افطار گرفته اما خرما بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان بوده و بطور کلی در ساعات پایانی روزه، قند خون را کاهش می دهد و بر مغز اثر گذاشته و سبب می شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز شخص روزه دار کاسته می شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: با توجه به این موضوع بدن انسان هنگام افطار به غذایی نیاز دارد که به سرعت هضم شود، به معده آسیب نرساند و به سرعت مواد مورد نیاز را جذب کرده تا ذهن و بدن توانایی خود را بازیابد و به همین خاطر مصرف خرما باعث می شود در مدت کوتاهی بدن قدرت و توانایی خود را به دست آورد.

جعفرنیا با اشاره به انواع خرما تصریح کرد: خرما یکی از محصولات مهم باغی ایران می باشد و شامل گونه های مختلف از لحاظ شکل ظاهری ویژگی های شیمیایی و طعم و غیره است و  بر اساس تحقیقات انجام شده ارزش غذایی خرمای شاهانی از لحاظ مقادیر کلسیم، فسفر، آهن به مراتب به مراتب نسبت به خرمای مضافتی و حلاوی بیشتر می باشد و با توجه به اینکه در شهرستان جهرم این نوع خرما به صورت فراوان وجود دارد به خوبی می توان از خواص آن بهره برد.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جهرم چند نکته نیز در خصوص مصرف خرما متذکر شد: اگرچه خرما حاوی مواد غذایی مهم و ارزشمند است اما در انتخاب آن باید دقت زیادی کرد زیرا سطحی چسبناک داشته و ناخالصی های مختلف را جذب می کند، قبل از مصرف خرما را بشویید و از جایی آن را تهیه کنید که اطمینان دارید و بهترین شرایط نگهداری خرما برای مدت 12-6 ماه در دمای 0 درجه سانتی گراد می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha