یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 78618
سلامت نیوز : معمولاً بعد از سپری کردن یک روز پرمشغله و پراسترس، در زمان استراحت بدن درد به سراغ شما می آید و دچار بی خوابی می شوید.تغذیه درست و شیوه زندگی سالم، عامل کلیدی در تسکین درد و رفع سفتی بدن هنگام شب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ شاید بدون این که بدانید در خوردن غذاهای التهاب آور که علت بدن درد است، افراط می کنید. سوالی که پیش می آید این است که کدام ماده غذایی قدرت درمانی دارد و کدام عامل درد است؟

گیلاس التهاب را دور نگه می دارد:نتایج بررسی ها نشان می دهد، عصاره گیلاس نسبت به داروهای تسکین دهنده التهاب ۱۰ برابر قوی تر است. خوردن آب غلیظ گیلاس به طور موثر درد بدن را برطرف می کند.

 زردچوبه، مسکن طلایی:این ادویه غنی از ترکیبات ضد التهابی است و برای درمان التهاب و بدن درد نسبت به داروهای استروئیدی موثرتر است. ماده درمانی آن «کورکومین» نام دارد که در درمان التهاب موثر است.

کرفس:کرفس یا دانه آن، بیش از ۲۰ ترکیب ضد التهابی دارد که درد بدن را از بین می برد.

زنجبیل:با کاهش دادن میزان «پروستاگلادین» که باعث ایجاد درد می شود، التهاب بدن را کاهش می دهد.

پروتئین سویا مسکن درد مفصل:غنی از «ایزوفلاونز» و ضد التهاب است و ناراحتی التهاب استخوان را که هنگام شب به وجود می آید برطرف می کند. مصرف روزی ۴۰ گرم پروتئین سویا به طور موثر درد بدن را برطرف می کند.

سالمون برای تسکین درد:اسیدچرب امگا ۳ موجود در ماهی سالمون برای سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن ضروری است. افزودن سالمون در برنامه روزانه، نیاز به مصرف داروی تسکین دهنده را برطرف می کند.

میوه های توتی:این میوه ها دارای ترکیبات قوی ضددرد است که مانع از بروز درد بدن در هنگام شب می شود و درد التهاب و سوء هاضمه را تسکین می دهد. با افزودن این میوه در برنامه غذایی روزانه خود، درد را برطرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha