سلامت نیوز : ظاهر رستمی گفت: داروهایی همچون «فامپیرا»، «تای سبری» و «هیومیرا» از داروهای موردنیاز و کمیاب بیماران ام اس است که جمعیت هلال احمر بر اساس نیاز این گروه از بیماران و درخواست انجمن ام اس نسبت به واردات این داروهای مورد نیاز اقدام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی خاطرنشان کرد: متقاضیان این نوع داروها می‌توانند با در دست داشتن معرفینامه از انجمن «ام اس» به داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت داروهای خود اقدام کنند.

به گفته رستمی سازمان تدارکات پزشکی از ابتدای امسال تاکنون، 7060 عدد داروی فامپیرا وارد کشور کرده و اکنون 3024 عدد دیگر نیز وارد شده که تا دو ماه پاسخگوی نیاز بیماران «ام اس» است و سالانه 35 هزار عدد داروی فامپیرا در کشور مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله همچنین 96 عدد داروی «هیومیرا» وارد کشور شده در حالی که نیاز واقعی به این دارو هم سالانه 1500 تا ۲ هزار عدد است.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین در مورد داروی «تای سبری» که یکی دیگر از داروهای مورد نیاز بیماران «ام اس» است؛ گفت: سالانه به ۲ هزار عدد از این نوع دارو نیازمندیم که جمعیت هلال احمر در این مرحله 200 عدد وارد کرده است و از شنبه آینده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رستمی تصریح کرد: سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر آمادگی دارد در صورت همکاری دستگاه‌های مربوطه، تمام داروهای کمیاب را وارد کشور کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha