یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 78640
سلامت نیوز : متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: از 3 سالگی به بعد برای حفظ فضا و جای دندان‌های دائمی، دندان‌ شیری را که نیاز به عصب کشی یا پرکردگی به مقدار زیاد داشته باشد یا قسمت زیادی از تاج آن از بین رفته باشد، با روکش ترمیم می‌کنیم.

احمد جعفری در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: یکی از روش‌های درمان دندان‌های پوسیده روکش است که روکش دندان شیری با روکش دندان بزرگسالان تفاوت زیادی دارد.

متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: در دندان شیری اصرار زیادی روی زیبایی دندان نیست چرا که هدف، حفظ کردن تاج دندان تا زمان افتادن است.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران افزود: جنس روکش دندان شیری استنلس استیل است که روکش زنگ نزن خیلی نازکی است که تراش زیادی نمی‌خواهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در دندان‌ شیری کودکان که نیاز به عصب کشی دارند طبیعتاً مقدار زیادی از تاج از بین می‌رود و باعث شکستگی در آینده می‌شود بنابراین نیاز به روکش در دندان شیری عصب‌کشی شده احساس می‌شود.

متخصص دندانپزشکی کودکان ادامه داد: همچنین زمانی که دندان عصب‌کشی نشده باشد اما نیاز به پرکردگی به مقدار زیاد باشد و قسمت زیادی از تاج از بین رفته باشد، پر کردگی دیگر نیاز نیست و با روکش، دندان را ترمیم می‌کنیم.

جعفری به معلولان و کسانی که وضعیت نامطلوبی از نظر پیش‌آگهی سالم نگه داشتن دندان دارند اشاره داشت و افزود: این دسته از افراد که توانمندی لازم برای پاک کردن دندان را ندارند اگر وضعیت دندانی شان بحرانی باشد و نیاز به ترمیم و پرکردگی احساس شود، پرکردگی با روکش انجام می‌شود.

معاون آموزش تخصصی دانشکده دندانپزشکی تهران افزود: در این دسته از افراد، اگر احساس شود که دندانهای خراب می‌توانند سایر دندانها را نیز خراب کنند به دلیل نبود مکانیزم پاک‌کنندگی و توانمندی، سعی به روکش دندان به جای پر کردن است.

جعفری در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر محدوده سنی انجام عمل روکش در دندان کودکان، گفت: روکش در کودکان برای دندان‌های عقبی انجام می‌شود و از 3 سالگی به بعد این عمل انجام می‌شود چرا که می‌خواهیم این دندانها را تا درآمدن دندان دائمی حفظ کرد تا جا و فضای دندان دائمی از بین نرود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha