بررسی وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در دستور کار مجلس قرار دارد که به منظور اطلاع از آخرین وضعیت اجرای این طرح در کشور از وزیر بهداشت دعوت شده تا روز سه شنبه اول مردادماه در جلسه کمیسیون بهداشت حضور یابد.

بررسی اجرای طرح پزشک خانواده با حضور وزیر بهداشت در مجلس/طرح پزشک خانواده در برخی ازاستانها متوقف شد
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده با حضور وزیر بهداشت در این کمیسیون خبر داد.

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با پانا، در این باره اظهار داشت:  بررسی وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در دستور کار مجلس قرار دارد که به منظور اطلاع از آخرین وضعیت اجرای این طرح در کشور از وزیر بهداشت دعوت شده تا روز سه شنبه اول مردادماه در جلسه کمیسیون بهداشت حضور یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به روند اجرای طرح پزشک خانواده و نظارت مجلس بر اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیازمند اعتبار و زیرساخت های لازم است و مدیریت قوی می خواهد که باید شرایط آن فراهم شود و پس از آن اجرا شود.
وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند بودجه کافی است، تصریح کرد: درست نیست که این طرح در یک استان اجرا شود و در یک استان دیگر اجرا نشود باید با کار کارشناسی صورت گیرد.
منوچهری در ادامه با تأکید بر اینکه پزشک خانواده طرح خوبی منتهی باید زیرساخت‌ های آن فراهم شود، خاطرنشان کرد: اجرای پزشک خانواده در تهران با موفقیت همراه نخواهد بود. این طرح در ابتدا باید در شهرهایی با جمعیت کم اجرا شود و پس از آن گسترش یابد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت به دنبال اجرای برنامه پنجم توسعه و اجرای عدالت در سلامت است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر عدالتی در سلامت مردم وجود ندارد لذا عدالت در سلامت طبق چشم اندازی که در قانون برنامه پنجم آمده باید اجرا شود.
ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت با اشاره به بی عدالتی ها در بحث سلامت کشور یادآور شد: بیشترین پزشکان متخصص در تهران هستند و سایر شهرستان ها با کمبود متخصص مواجه اند، از طرفی بیمارستان های خصوصی هزینه های سرسام آوری دارند و هزینه در بیمارستان های عمومی نیز بالاست و در این بین بسیاری از مردم کشور در پوشش بیمه ای قرار ندارند که این موارد نیازمند مدیریتی قوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha