جلوگیری از بارداری پس از زایمان با مصرف قرص

۱۳۹۲/۰۴/۳۰ - ۱۵:۴۴ - کد خبر: 78656

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان گفت: خونریزی مادر در هفته‌های اول پس از زایمان بدون تخمک گذاری بوده و به عنوان قاعدگی محسوب نمی‌شود اما در صورتی که شیردهی کامل نباشد پیشگیری از بارداری باید از هفته سوم پس از زایمان آغاز شود.

دکتر کتایون برجیس در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه روش پیشگیری از بارداری پس از زایمان باید از ماه سوم پس از تولد نوزاد آغاز شود، گفت: در صورتی که نوزاد به طور کامل فقط از شیر مادر تغذیه کند تا ماه سوم پس از زایمان نیازی به استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری ندارد.

وی در ادامه افزود: شیردهی کامل در صورتی قابل قبول است که نوزاد به خوبی و با شدت پستان مادر را بمکد و شیردهی در شب نیز حداقل سه تا چهار نوبت انجام شود.

این جراح و متخصص زنان یادآور شد: خون ریزی مادر در هفته های اول پس از زایمان بدون تخمک گذاری بوده و به عنوان قاعدگی محسوب نمی شود ولی در صورتی که شیردهی کامل نباشد پیشگیری از بارداری باید از هفته سوم پس از زایمان آغاز شود.

دکتر برجیس گفت: در مواردی که بارداری پیش از هفته 12 خاتمه می یابد و منجر به سقط جنین می شود، بلافاصله پس از ختم بارداری باید استفاده از قرص پیشگیری از بارداری با دوز کم (ال دی) یا روش های دیگر پیشگیری از بارداری بکار گرفته شود.

وی همچنین گفت: اگر بارداری پس از هفته 12 بارداری به سقط منجر شود، 2 هفته پس از سقط باید یک روش پیشگیری از بارداری استفاده شود.

این جراح و متخصص زنان در خصوص استفاده از روش های پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی گفت: قرص مینی پیل را می توان بلافاصله پس از تولد نوزاد آغاز کرد و هیچ تاثیر سوئی بر شیردهی ندارد، مصرف این قرص ها در زنانی که خون ریزی ماهیانه آنها شدید است یا سندروم پیش از قاعدگی در آنها آزار دهنده است، ورزشکاران، کسانی که اختلالات خون ریزی دارند، مبتلایان به آندومتریوز یا سردردهای میگرنی، می توانند مصرف قرص را به صورت مداوم در 84 روز ادامه دهند و پس از قاعدگی مجددا قرص را مصرف کنند، در این افراد قاعدگی 4 نوبت در سال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه قرصهای پیشگیری از بارداری به طور معمول اشکالی در بارداری ایجاد نمی کند، تصریح کرد: در مصرف کنندگان قرص های پیشگیری ازبارداری 3 ماه پس از قطع قرص قدرت باروری به حالت طبیعی بازمی گردد.

دکتر برجیس در پایان گفت: در مواردی که هنگام مصرف قرص، فرد دچار اسهال می شود باید یک هفته مصرف قرص قطع شده و در آن مدت از روش دیگری برای پیشگیری از بارداری استفاده شود.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.44218s, 19q