سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: از آغاز طرح تابستانه هلال احمر تاکنون ۱۴۴ عملیات امداد و نجات انجام شده که بیشتر آن مربوط به استان مازندران است.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از ابتدای طرح تابستانه تاکنون 144 مورد عملیات امداد و نجات ساحلی دریایی توسط امدادگران هلال‌احمر در سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: از کل این عملیات‌ها مازندران با 58 عملیات بیشترین حوادث ساحلی-دریایی از جمله نجات افراد از غرق شدن و واژگونی قایق را به خود اختصاص داده است.

به گفته مظفر اصفهان با 26 عملیات و گیلان و آذربایجان غربی هر یک با 13 عملیات پرحادثه‌ترین استان‌ها در حوزه ساحلی دریایی بوده‌اند.

مظفر گفت: امدادرسانی‌ها فقط محدود به ساحل و دریا نمی‌شود بلکه نجات افراد از پشت سدها و رودخانه نیز جزو وظایف کاری امدادگران هلال‌احمر است که 72 عملیات در دریا، 24 عملیات پشت سدها و 22 عملیات در رودخانه‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به اینکه 153 آسیب‌دیده در عملیات امدادی-ساحلی طرح تابستانه نجات یافته‌اند، افزود: از این تعداد 53 نفر درمان سرپایی شده‌اند و 52 نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

طرح تابستانه هلال احمر از 13 خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha