یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 78665

سلامت نیوز : افزایش شدید دمای هوا در فصل تابستان برای بسیاری از مردم با گرمازدگی و بروز مشکلات جسمی و روانی ناشی از آن توام است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ با بالا رفتن دمای محیط، بدن به سختی می‌تواند دمای خود را متعادل نگه دارد. همچنین از دست رفتن زیاد آب بدن ناشی از تعریق زیاد می‌تواند خطرات جدی را به خصوص برای کودکان و سالمندان به همراه داشته باشد.

گرمازدگی یک مشکل جسمی جدی و خطرناک است و زمانی اتفاق می‌افتد که دمای بدن به شدت بالا می‌رود و بدن قادر نیست دما را در وضعیت متعادل حفظ کند. همچنین در صورتی که تعریق انجام نشود وضعیت نگران کننده‌تر می‌شود زیرا به این مفهوم است که توانای بدن برای خنک ماندن از دست رفته و فرد باید به سرعت تحت درمان قرار گیرد.

در شرایطی که افراد مجبور هستند مدت زمان طولانی را در بیرون از منزل بگذرانند، لازم است مقدار قابل توجهی آب و مایعات مصرف کنند.

در گرمای شدید همچنین افرادی که عادت به ورزش کردن در فضای باز دارند می‌بایست فعالیت بدنی را در محیط‌های سربسته یا صبح زود انجام دهند.

شایعترین علائم گرمازدگی شامل پوست خشک و داغ، عدم تعریق، تغییر رنگ پوست ابتدا قرمز و سپس رنگ پریده یا کبود، تنفس کوتاه و سریع، نبض سریع و ضعیف، افزایش دمای بدن به بیش از 40 درجه، سردرد، گرفتگی عضلات و گشادی مردمک چشم هستند. گرمازدگی باید به سرعت تحت درمان قرار گیرد چون ادامه این وضعیت می‌تواند جان فرد را به خطر بیاندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha