یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 78666

سلامت نیوز : معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: زائرین عمره مفرده و حج تمتع امسال باید بیش از پیش به توصیه‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌های گرمسیری توجه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص عفونت ناشی از "کرونا" ویروس جدید، اظهار کرد: تاکنون 88 مورد ابتلا و 45 مورد مرگ ناشی از عفونت کرونا ویروس جدید در جهان گزارش شده است که بیشتر این موارد مربوط به کشورعربستان بوده است.

وی افزود: با توجه به این موضوع، وزارت بهداشت کشور عربستان توصیه کرده است که افراد مسن بالای 65 سال، کسانی که مبتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماری‌های قلبی، کلیوی، تنفسی و دیابت هستند، افراد دچار نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی)، زنان باردار و کودکان زیر 12 سال سفر به کشور عربستان را به تعویق بیاندازند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به مسافران به این کشور توصیه می‌شود دستهای خود را به طور مکرر با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده به ویژه پس از سرفه و عطسه شستشو دهند. از دستمال یکبار مصرف در هنگام سرفه و عطسه استفاده کرده و سپس آن را دفع کنند. از تماس دست با چشم، بینی و دهان خود داری شود، از تماس مستقیم (حداقل فاصله یک متر) با کسانی که نشانه‌هایی از علایم تنفسی دارند خودداری شود، استفاده از ماسک به ویژه در مکان های شلوغ و رعایت بهداشت فردی ضروریست.

علوی ادامه داد: همچنین افرادی که سابقه مسافرت به کشور عربستان دارند چه در طول مسافرت و یا در مدت 14 روز پس از بازگشت در صورتی که دچار علایم عفونت حاد تنفسی شدند، جهت بررسی بیشتر باید به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha